کد خبر: 1004404
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان با تأسی از تفکر شهید آوینی که دفاع مقدس را در قالب روایت فتح در تاریخ ماندگار کرد؛ رزمایش جهادی مواسات و کمک های مؤمنانه را هنرمندانه به تصویر بکشند و در تاریخ ماندگار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم توزیع ۵ هزار بسته معیشتی اهدایی بنیاد مستضعفان به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر الگوگیری از روش شهید آوینی، در رسانه ای کردن جهاد مقابله با کرونا اظهار داشت: آرزوی مقام معظم رهبری این است"همچون شهید آوینی با گفتار و نوشتار و کارهای هنری و نمایشی، جزئیات این جهاد عظیم مردمی را به شیرینی روایت و آن را در تاریخ ماندگار کنید."

امام جمعه تبریز با تأکید بر ثبت، بازخوانی و روایت هنرمندانه این تلاش ها و فداکاری ملی افزود: زبان هنر یکی از راه های مهم و اثرگذار در تبیین ابعاد رزمایش مواسات است، از این رو از همه هنرمندان درخواست میکنم به تأسی از تفکر شهید آوینی کمک های مؤمنانه را به تصویر بکشند.

وی با بیان اینکه آیندگان باید از این رزمایش درس بگیرند، گفت: هنرمندان با هر وسیله و هنری که در اختیار دارند شکوه این همدلی ها را در تاریخ ماندگار کنند.

آل هاشم با تجلیل از رفتار متین و صبورانه ملت در تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی و همچنین آماده سازی و توزیع بسته های معیشتی در مساجد، مدارس و دانشگاه ها گفت: سراسر آذربایجان در این روزهای سخت کرونایی تابلویی بی نظیر از حماسه همدلی و کمک های مؤمنانه مردم‌ خیر اندیش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، خالصانه و عاشقانه و با تمام آنچه در توانشان بود مجاهدانه وارد میدان عمل شدند تا با کمک های مؤمنانه خود آلام دردمندان و نیازمندان قضیه کرونا را  تسکین دادند.

امام جمعه تبریز با اشاره به شخصیت شهید مرتضی آوینی گفت: این شهید والامقام شخصیتی بود که در انجام کار فرهنگی و رسانه ای و هنری خود، منتظر تأمین بودجه و امکانات نمی ماند بلکه به سرعت به تکلیف و وظیفه انقلابی و دینی خود عمل می کرد.

وی افزود: از دیگر ویژگی های ممتاز سید شهیدان اهل قلم، اخلاص و معنویت بالای ایشان بود که به خصوص در کارهای ممتازش از جمله مستندهای روایت فتح، تأثیر خود را به خوبی نشان می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر