کد خبر: 1004189
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
این روز‌ها به مناسبت روز جهانی قدس از شبکه‌های مختلف سیما آثاری مرتبط با موضوع فلسطین و روز قدس روی آنتن می‌رود که در میان آن‌ها آثار ماندگاری، چون «بازمانده» اثر مرحوم سیف‌الله داد نیز به چشم می‌خورد.
سرویس فرهنگ‌وهنر جوان آنلاین: فیلم سینمایی «سربازان کوچک» به کارگردانی «کیانوش دالوند»، فردا جمعه دوم خرداد ماه ساعت ۸ از شبکه ۲ سیما پخش خواهد شد. این فیلم داستان مقابله چند کودک فلسطینی با ارتش اسرائیل است که با زبان طنز کودکانه بیان می‌شود. در پایان فیلم بچه‌ها با حقه می‌توانند ارتش اسرائیل را شکست دهند.

«بازمانده» سیف‌الله داد
در شبکه ۳ سیما فیلم تلویزیونی «بازمانده» به کارگردانی «سیف‌الله داد»، امروز پنج‌شنبه اول خرداد ماه ساعت ۱۰ پخش می‌شود. در این فیلم با نقش‌آفرینی سلمی المصری، هنا نصور و هانی سعدی دکتر سعید، شمعون - همسایه و همبازی یهودی دوران کودکی خود- را حین بمبگذاری در یک قطار می‌بیند، اما مطلع کردن پلیس، آغاز دردسر‌های او و خانواده‌اش است. شمعون با تهدید از او می‌خواهد شهر را ترک کند، اما سعید امتناع می‌کند. صفیه- مادر سعید- برای تشویق فرزندش به ترک شهر، به حیفا می‌آید، اما صبح روزی که قرار است خانواده دکتر سعید شهر را ترک کنند، حیفا مورد تهاجم صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و از این خانواده، تنها صفیه و فرهان زنده می‌مانند. خانه دکتر سعید به زن و شوهری یهودی می‌رسد و آن‌ها سرپرستی فرهان را که در خانه تنها مانده، به عهده می‌گیرند. صفیه که می‌خواهد تنها یادگار خانواده‌اش را حفظ کند، به عنوان دایه فرهان وارد خانواده یهودی می‌شود و...

«سرب» اثر مسعود کیمیایی
فیلم سینمایی «سرب» به کارگردانی «مسعود کیمیایی»، دیگر فیلمی است که مرتبط با موضوع صهیونیسم امروز پنج‌شنبه اول خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه ۴ سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در تهران سال‌های ۱۳۳۰ یک زوج جوان یهودی به نام‌های دانیال و مونس خواهان عزیمت به فلسطین اشغالی هستند، اما از آنجایی که عمویشان یعقوب مخالف صهیونیسم است با مخالفت سازمان هاگانا که یک گروه تندرو و متعصب یهودیان هستند، مواجه می‌شوند. چندی بعد یعقوب به دست یکی از اعضای این سازمان کشته می‌شود و پلیس، میرزا محسن همسایه یعقوب را که فردی متدین بوده و برای کمک به او آمده است به جرم قتل دستگیر و روانه زندان می‌کند. دانیال و مونس که از هویت قاتل آگاه هستند برای نجات جان خود مجبور به فرار و زندگی مخفیانه می‌شوند و درصدد هستند تا هر طور شده از کشور خارج شوند. نوری، برادر میرزامحسن برای اثبات بی‌گناهی وی خود به دنبال آنان است تا در دادگاه شهادت دهند، ولی غیر از او قاتل واقعی نیز در پی آنان است تا شاهدی بر قتلش باقی نماند. مرحوم هادی اسلامی، مرحوم جلال مقدم، فریماه فرجامی، امین تارخ، مرحوم جمشید مشایخی و فتحعلی اویسی در فیلم سینمایی «سرب» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«هیام» محمد درمنش
فیلم سینمایی «هیام» به کارگردانی «محمد درمنش» نیز امروز پنج‌شنبه اول خرداد ماه ساعت ۱۱ از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود. در این فیلم هیام و حسان که در دانشگاه با همدیگر آشنا شده‌اند باهم ازدواج می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند برای دیدن والدین حسان به انگلیس بروند که سربازان اسرائیلی به بهانه واهی آن‌ها را در ایست بازرسی معطل می‌کنند و زمانی که حسان می‌گوید تبعه انگلیس است و حق ندارند با او این رفتار را داشته باشند وی را بازداشت می‌کنند. از سویی دیگر فیلم سینمایی «زخم زیتون» به کارگردانی «محمدرضا آهنج»، فردا جمعه دوم خرداد ماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود. در این فیلم یوسف مردی جوان و یکی از اعضای فعال شاخه مقاومت لبنان است. او در پوشش یک فروشنده دوره‌گرد، به جمع‌آوری اطلاعات از اراضی تحت اشغال صهیونیست‌ها مشغول است.

«سایه‌های شهر»
اما فیلم تلویزیونی «سایه‌های شهر» به کارگردانی «مرتضی آتش زمزم»، امروز پنج‌شنبه اول خرداد ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: میشل ابوفاضل به اتفاق همسرش آیدا بعد از دو سال به کشورشان لبنان بازمی‏گردند، او که دیپلمات فرهنگی سفارت لبنان در ایران است، سعی دارد اختلافات و دلخوری‌‏هایی را که خانواده همسرش از او و آیدا دارند، رفع کند. در این میان یک گروه تروریستی و جاسوسی از طرف موساد، آیدا را به گروگان می‌گیرند.

«سربازان کوچک»
انیمیشن سینمایی «سربازان کوچک» به کارگردانی «کیانوش دالوند» نیز امروز پنج‌شنبه اول خرداد ماه ساعت۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم فرمانده پایگاه نظامی عقاب یک سرهنگ اسرائیلی است. او برای اینکه به درجه ژنرالی دست پیدا کند، تصمیم می‌گیرد شهر کوچکی به نام بیت‌السلام را که در فلسطین قرار دارد، اشغال کند.

«سفری به سرزمین خون و خاکستر»
فیلم سینمایی «سفری به سرزمین خون و خاکستر» به کارگردانی «تورج علوی» نیز فردا جمعه دوم خرداد ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم یک خبرنگار سوئیسی به نام مایکل به غزه سفر می‌کند. او از نزدیک شاهد زندگی سخت و دشوار مردم این سرزمین و مخصوصاً کودکان غزه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار