کد خبر: 1004151
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از ارسال پرونده بوی بد اطراف فرودگاه امام (ره) به قوه‌قضائیه خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جلسه ویژه بررسی و رفع بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) به ریاست نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و با حضور نمایندگان و مدیرانی از جهادکشاورزی، محیط‌زیست و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این جلسه از چهار شرکت و دامداری بزرگ نام برده‌شد که سهم زیادی در تولید کود و فضولات حیوانی (بوی بد) در چند ده کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دارند. برخی از این شرکت‌ها و دامداری‌ها با احداث تصفیه‌خانه مجهز به سپراتور و سیستم کلر‌زنی و برخی هم بدون توجه به هشدار‌ها و اخطار‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نعمت‌الله ترکی پس از استماع گزارش دستگاه‌های مرتبط گفت: دامداری‌ها و شرکت‌هایی که قانون را در مورد رفع بوی بد ناشی از فعالیت‌های خود رعایت نمی‌کنند، پس از هشدار و بررسی وضعیت از سوی محیط‌زیست استان تهران به مراجع قضایی معرفی شوند.

در این جلسه پس از بررسی موضوع بوی بد ناشی از شرکت‌ها و واحد‌های دامداری در اطراف فرودگاه، در مورد مرکز زباله‌های تهران (آرادکوه) بحث و تبادل‌نظر و اعلام شد که طرح مطالعاتی برای انتقال این مرکز انجام شده‌است، اما حدود ۲۰ سال است که هیچ تصمیمی برای انتقال آراد‌کوه اتخاذ نشده و بهترین راهکار بهبود وضعیت کنونی است. ترکی گفت: یک شرکت دانش‌بنیان معرفی‌شده و موظف است در کوتاه‌ترین زمان نحوه تبدیل کمپوست از زباله‌های آراد‌کوه را طی طرح جامعی ارائه دهد و در صورت تصویب در مرحله اجرا قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار