کد خبر: 1004150
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
معاون قوه قضائیه:
معاون قوه قضائیه گفت: سال گذشته بیش از ٣٧٠ پرونده قتل توسط شورا‌های حل اختلاف، معتمدان، ائمه جمعه و ستاد صبر در سراسر کشور به صلح و سازش منجر شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در آیین افتتاح مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی (شورای حل اختلاف استان تهران) افزود:حدود ۵٠ درصد از مجموع پرونده‌های ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف در حوزه کیفری و حقوقی به سازش منجر شد.

وی افزود: در پرونده‌های خانوادگی نیز ٣٠٠ هزار پرونده به مصالحه منجر شده‌است. مظفری یادآور شد: شورای حل اختلاف از بدو تولد خود خدمات ارزنده‌ای انجام داده و مورد اعتماد مردم بوده‌است و بخش قابل‌توجهی از پرونده‌ها به شورای حل و اختلاف ارجاع می‌شود.

رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف افزود: مأموریت و بنیاد اصلی شورا‌ها انجام امر صلح و سازش بود و این وظیفه امروز پر‌رنگ‌تر شده‌است و حسب مأموریت دوره تحول در دستگاه قضایی، بخش عمده مأموریت شورای حل اختلاف به این موضوع اختصاص دارد.

مظفری با اشاره به لایحه قانون شورا‌های حل اختلاف گفت: در جهت دائمی شدن قانون فعلی شورای حل اختلاف این لایحه اجرایی شد و توجه به رویکرد اصلی مأموریت شورای حل اختلاف یا همان مصالحه هدف اصلی است. وی با اشاره به اصل اساسی عفو در اسلام گفت: اصل اساسی عفو است و در قوه قضائیه با همکاری سایر نهاد‌ها و وزارتخانه‌هایی که در فرهنگ عمومی رسالت دارند دو موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

گفتنی است آیین افتتاح مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی (شورای حل اختلاف استان تهران) با حضور مسئولان قضایی در نزدیکی دادسرای ناحیه ١٢ واقع در خیابان فیاض‌بخش افتتاح شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار