کد خبر: 1004116
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، روابط دو کشور را به عنوان دو دوست، همسایه و برادر، رو به توسعه دانستند و از آمادگی برای سیستم تهاتر کالا با قزاقستان تاکید کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و قاسم توقایف رئیس جمهور قزاقستان در تماس تلفنی با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات فراوانی را برای جهان ایجاد کرده است، تبادل تجربیات کشور‌ها در مبارزه با بیماری کرونا را حائز اهمیت دانستند و اظهارداشتند که وزارتخانه‌های بهداشت ایران و قزاقستان در عرصه مبارزه با بیماری کرونا و بویژه امکانات صادراتی ایران در خصوص اقلامی مانند ونتیلاتور، ماسک ان ۹۵ و کیت تست سرولوژی همکاری بیشتری خواهند داشت.

روسای جمهور ایران و قزاقستان با اشاره به تداوم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و اثراتی که این تحریم‌ها بر زندگی مردم بر جای گذاشته است، بر ضرورت رفع این تحریم‌ها بویژه در شرایط کنونی تاکید کردند.

روحانی و توقایف همچنین با ابراز خرسندی از همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های ریلی و جاده ای، گفتند که آماده اند از مسیر دریای خزر هم تبادلات تجاری خود را افزایش دهند و وزرای راه دو کشور مسوول پیگیری این موضوع هستند.

رئیس جمهور ایران در این گفتگو با بیان اینکه رفع موانع ترانزیتی ریلی و جاده‌ای و همکاری‌های بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تسهیل صدور ویزا و روادید تجاری بین دو کشور حائز اهمیت است، گفت: سیستم تهاتر کالا می‌تواند روند تجاری دو کشور را تقویت نماید و ایران آماده است این سازوکار بین دو کشور برقرار شود.

روحانی اظهارداشت: روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب روابط دوجانبه و اتحادیه اوراسیا بسیار خوب بوده و امیدوارم با عبور از کرونا و در شرایط فعلی نیز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی روابط دو کشور را به خوبی توسعه دهیم.

روسای جمهور ایران و قزاقستان همچنین با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، برای مردم دو کشور آرزوی صلح، آرامش و رفاه کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار