کد خبر: 1004101
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک خبر داد.

هر ساله در فصل بهار در راستای پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان شهرداری سنندج در چندین مرحله عملیات سمپاشی درختان در سطح شهر را انجام می‌دهد.

این کار در کنار بهبودی شادابی و رشد درختان مانع از طغیان شته‌ها و به تبع آن رضایتمندی مردم می‌شود، این مهم امسال نیز در سطح شهر در حال انجام است.

سمپاشی با استفاده از سموم گیاهی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در این‌باره می‌گوید: عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک آغاز شده است.

شرمین شریفی تصریح کرد: این مهم در راستای کنترل آفات گیاهی، پیشگیری از طغیان شته‌ها،  حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان و همچنین حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نگهداری و حفظ درختان از انواع آفات درختان سطح شهر هر ساله در چند مرحله  عملیات سمپاشی درختان انجام می‌شود.

شریفی اظهار داشت: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه با دستگاه توربولاینر توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج و همکاری مناطق انجام می‌شود.

سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه انجام می‌شود

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله آفات مهم گیاهی درختان فضای سبز شهری شته‌ها، پسیل، شپشک و نخودی هستند که آفت شته سیاه به عنوان آفت غالب که از شیره گیاهی تغذیه نموده که این شته‌ها هیچگونه ضرر انسانی ندارند.

شریفی گفت: برای انجام عملیات سمپاشی از سم پالیزین استفاده می‌شود که علاوه بر نداشتن آسیب‌های زیست محیطی هیچ‌گونه آسیبی برای شهروندان ندارد.

وی گفت: سمپاشی درختان به مدت 10 شب و هرشب از ساعت 22 الی 6 صبح انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: از  پارک کردن خودرو حامل مواد خوراکی در معابر اصلی خودداری نموده و همچنین درب و پنجره‌های مشرف به  معابر اصلی را ببندند.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر