کد خبر: 1004033
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تولید دو مدل سواری پراید متوقف و سومین مدل آن هم به زودی از رده خارج می‌شود، گفت: آخر خردادماه امسال تولید پژو ۴۰۵ هم متوقف خواهد شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری روز گذشته بااشاره به تعطیلات پیش رو گفت: هنوز زنجیره بیماری کرونا طبق اعلام وزارت بهداشت پیوستگی دارد و زمان مناسبی برای سفر نیست، لذا توصیه می‌کنیم مردم به سفر نروند هر چند براساس تدابیر ابلاغی آمادگی داریم تا اگر سفری اتفاق افتاد آن را مدیریت کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در سال جاری را توسعه و تحول سیستمی و هوشمندسازی پلیس راهور اعلام کرد و گفت: بر این اساس در نظر داریم تا شماره‌گذاری، رسیدگی به اعتراضات و ترخیص خودرو‌ها در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام شود و به این ترتیب رفته رفته ستاد‌های ترخیص نیز جمع‌آوری خواهد شد.

سردار هادیانفر در ادامه به روند کاهشی آمار جانباختگان حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت بر اساس آمار در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد جانباختگان حوادث رانندگی‌درصد کمی افزایش داشت، اما سال گذشته موفق به مهار این آمار شدیم به طوری که تا بهمن ماه یعنی قبل از شیوع کرونا ۲/ ۰ درصد آمار جانباختگان حوادث رانندگی کاهش پیدا کرد و با احتساب اسفندماه این آمار با ۴/ ۱‌درصد کاهش روبه‌رو شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح آمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام شیوع کرونا و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: در اسفند ۹۷، هزارو۲۵۷ مورد فوتی در جاده‌های کشور داشتیم. این آمار در اسفند ۹۸ یعنی روز‌هایی که کرونا شیوع پیدا کرده، اما هنوز طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا نشده بود ۲۰۹ مورد کاهش داشته و به هزارو۴۸ جانباخته رسید، یعنی آمار جانباختگان حوادث رانندگی ما ۶ /۱۶‌درصد کاهش داشت.

سردار هادیانفر ادامه داد: در فروردین ۹۸ تعداد جانباختگان رانندگی هزارو ۲۴۲مورد بود، اما در فروردین ۹۹ که از تاریخ هشتم آن طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز با اعمال جریمه و محدودیت سفر در جاده‌ها آغاز شد تعداد فوتی‌ها ۸۳۲ مورد بود، یعنی ۴۱۰ نفر کمتر، در مجموع می‌توان گفت که در فروردین ۹۹ و اسفند ۹۸ که همزمان با شیوع کرونا در کشور بود ۶۱۹ نفر در مقایسه با دو ماه گذشته سال قبل کمتر جان خود را از دست داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار