کد خبر: 1004008
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
روزنامه آرمان دیروز در صفحه یک تیتری از سخنگوی دولت داشت: «به‌کارگیری نمایندگان سابق در دولت ممنوع»؛ این تیتر البته زیادی یک‌سویه است و وقتی به متن سخنان علی ربیعی مراجع کنیم، متوجه می‌شویم این مثلاً ممنوعیت، یک «اما» هم دارد و ربیعی توضیح داده که «دستگاه‌ها حق به‌کارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده‌اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که کارمندی دولت بوده برمی‌گردند، همچنین افرادی هم هستند که ظرفیت‌های انسانی ما هستند.»

در واقع آن ممنوعیتی که ربیعی گفته و روزنامه آرمان تیتر کرده، ممنوعیتی هم نیست و با کمی رابطه و رانت و باج و ... قابل حل است!

جالب آنکه روزنامه آرمان گفت‌وگویی در همین شماره دارد که عملاً این تیتر و سخنان را زیر سؤال می‌برد. گفت‌وگویی با یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تیتر «مجلس دهمی‌ها به شهرهای‌تان برگردید؛ لابی شغلی نکنید» در بخش آغازین این گفتگو می‌خوانیم: «نمایندگان مجلس پس از پایان دوره چهار ساله نمایندگی چه می‌کنند و چه شغلی خواهند داشت. بدون شک نمی‌توان تضمین کرد که نمایندگان به شهر‌های خود بازخواهند گشت، چون تجربه خلاف آن را ثابت کرده است. بخشی از نمایندگان پیش از پایان دوره نمایندگی خود به لابی با مسئولان دولتی می‌پردازند تا در مناصب اجرایی مشغول شوند که البته فشار به وزرا در این لابی‌ها به موضوع عادی تبدیل شده است. این اقدام برخی نمایندگان پسندیده نیست چرا که این نمایندگان فاقد تخصص و تجربه در امور اجرایی هستند و با حضور در این مناصب نه تنها پیشرفتی در امور اجرایی حاصل نمی‌شود بلکه اقدامات برنامه‌ریزی شده از سوی متخصصان متوقف و فراموش می‌شود.» فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم در این گفتگو می‌گوید: «در پایان هر دوره مجلس با این مشکل مواجه هستیم که برخی نمایندگان شهر‌ها و شهرستان‌ها که با رأی مردم همان مناطق به مجلس راه پیدا کردند به ماندگاری در تهران و اخذ مسئولیت‌های مهم در پایتخت پس از دوران نمایندگی فکر می‌کنند و قائل به بازگشت به حوزه انتخابیه خودشان نیستند. در روز‌های اخیر شنیدم لابی‌ها و فشار به وزارتخانه و نهاد‌های اجرایی برای استخدام نمایندگان پس از پایان مجلس دهم آغاز شده است. این نوع استخدام‌ها بدون در نظر گرفتن تخصص افراد و به‌صورت غیرمنطقی انجام می‌شود و سدی در برابر پیشرفت کشور است. اگر می‌خواهیم به سمت پیشرفت کشور برویم و کارآمدی در مدیریت‌ها را تجربه کنیم باید جلوی این اتفاق گرفته و پیشگیری‌های لازم انجام شود.»

در واقع کلام سخنگوی دولت کلام دوپهلویی است که صرفاً مصرف رسانه‌ای دارد و حتی خود آنانی هم که آن را تیتر کرده‌اند، باورش نکرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار