کد خبر: 1003996
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
معاون علمی رئیس‎جمهور گفت: اکنون کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمام نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.
سرويس جامعه جوان آنلاين: سورنا ستاری در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به فعالیت‌های حوزه دانش‌بنیان در عرصه تولید کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا اظهار داشت: اکنون کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمام نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیاز تجهیزات بیمارستان‌ها در عرصه مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود، گفت: به‌غیراز موارد اندکی که روز‌های نخست شیوع کرونا انجام شد ایران عملاً هیچ تجهیزی در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق‌های icu، و دیگر بخش‌ها با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تولید می‌شود.

وی از صادرات کیت‌های تشخیصی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: کیت‌های تولیدی در ایران علاوه بر تأمین نیاز کشور، بخشی از آن صادر می‌شود و اکنون ۸ شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند تأییدیه‌های لازم برای صادرات کیت‌های تشخیصی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان در این دوران جواب داده است، افزود: اکنون پروژه‌های قابل‌توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

ستاری از تولید انبوه کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در تولید ماسک، لوازم محافظت کادر درمانی، پرستاری و دیگر متصدیان عرصه مقابله با کرونا نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و فعالیت این شرکت‌ها در این حوزه به‌خوبی جواب داده و در آینده در حوزه‌های تولید دارو و دیگر بخش‌های مقابله با کرونا توسط این شرکت‌ها اجرا می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به تولید کیت‌های تشخیصی سلولزی گفت: در تولید کیت تشخیصی سلولزی ظرفیت تولید یک‌میلیون عدد در روز در کشور وجود دارد و در تولید کیت تشخیصی PCR نیز ماهانه ۱.۵ میلیون ظرفیت تولید فراهم است که ضمن تأمین نیاز‌های وزارت بهداشت بخشی از آن صادر می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار