کد خبر: 1003959
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

رپورتاژ آگهی/ کسی بهترین دکتر چشم پزشک رو می شناسه؟ این سوال خیلی هاست که در صفحات وب مشاهده می کنید. اگر شما هم به دنبال یک دکتر خوب چشم پزشکی هستید، خوب است با ما در این مقاله همراه باشید.

خیلی ها با مراجعه کردن به دکتر توقعاتی از او دارند که از پس دکتر برنمی آید. یعنی به این قضیه فکر نمی کنند که باید با توجه به مشکل و توقعات خود، دکتر مورد نظر را انتخاب کنند و به ویژگی های دکتر توجه کافی داشته باشند.

در صورتی که اگر می‌خواهید به بهترین دکتر چشم پزشک یا بهترین کلینیک چشم پزشکی مراجعه کنید، باید یک سری ویژگی اصلی را در انتخاب پزشک در نظر بگیرید. ما در این مقاله به بررسی این ویژگی ها پرداختیم.

ویژگی های یک دکتر چشم پزشک خوب را بدان.

احتمال این که مشکلات چشمی زندگی شما را مختل کند، زیاد است و عدم توجه به آن بعدها شما را با مشکلات جدی تر روبرو خواهد کرد. در صورتی که احساس می کنید، دیده چشم تان کاهش پیدا کرده یا در دیدن با مشکل روبرو شده اید، بهتر است به دنبال یک چشم پزشک خوب بگردید. اما آیا می دانید چطور یک دکتر خوب انتخاب کنید؟

بهترین چشم پزشک باید خصوصیات و ویژگی هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را داشته باشد:

یک چشم پزشک خوب به تمام صحبت های شما گوش می دهد.

چشم پزشک زمانی می‌تواند به شما کمک کند که صبورانه به حرف های شما گوش بدهد تا بتواند تمام اطلاعات دریافتی مورد نیاز خود را با توجه به صحبت‌های شما به دست آورد. او باید بتواند نسبت به صحبت هایی که شما برای او شرح می دهید، بیماری شما را پیش بینی و علائم آن را تحلیل کند.

بنابراین زمانی که به پزشک مراجعه می کنید، او باید وقت کافی برای شما در نظر بگیرد و به فکر ویزیت کردن بیماران بعدی نباشد.

اگر پزشک تنها به صحبت‌های شما اکتفا کرد و هیچ سوالی از شما نپرسید، باید بدانید او نمی تواند به عنوان بهترین چشم پزشک انتخاب شود و باید به فکر دکتر دیگری باشید.

در واقع اگر دکترتان بهترین دکتر چشم پزشک هم که باشد، در صورت داشتن مشغله زیاد، وظیفه دارد وقت کافی برای شما بگذارد تا بتواند به خوبی مشکل شما را پیدا کرده و به درمان بیماری شما بپردازد.

بی تفاوت بودن پزشک هیچگاه مورد قبول بیماران نیست‌.

خیلی وقت ها مشاهده کرده اید، با مراجعه به دکتر و عدم توجه کافی او نسبت به بیماری و سوالات شما باعث شده است، هرگز دوباره پیش برنگردید. بنابراین اگر می‌خواهید به دنبال بهترین دکتر چشم پزشکی بگردید، باید به رفتار دکتر دقت داشته باشید.

خودتان بهتر می‌دانید اگر دکتر رفتار صمیمانه با شما داشته باشد، شما بهتر می توانید مشکل خود را به او بگویید و احساس راحتی با او داشته باشید و در آخر روند درمان بهتر پیش می رود.

پزشکانی که وظیفه شناس هستند با وجدان کاری خود فعالیت و تمام تلاش خود را می‌کنند که نشانه های بیماری را در شما پیدا کنند. این کار تنها زمانی انجام می شود که ارتباط خوبی با بیماران خود برقرار کرده باشند.

مشکل چشم تان چیست؟ آیا نیاز به تخصص خاصی دارید؟

در صورتی که با مشکل خاصی از چشم  رو به رو هستید، سطح آگاهی علمی چشم‌ پزشک اهمیت پیدا می‌کند.

زمانی که شما به چشم پزشکی که دارای سطح علمی بالایی هست، مراجعه می کنید، متوجه تفاوتی که بین عملکرد او با سایر پزشکان وجود دارد، خواهید شد.

همان طور که می دانید، علم پزشکی به صورت سالانه در حال تغییر است. بنابراین پزشکی می تواند در زمینه کاری خود به عنوان بهترین مطرح شود که تمام تلاش خود را برای یادگیری متد های نوین و به روز انجام دهد. بنابراین در انتخاب بهترین دکتر چشم پزشک حتما به این نکته توجه کنید و سوابق علمی پزشک را در نظر بگیرید.

 در کنار سابقه علمی، استفاده از بهترین دستگاه ها و تجهیزات چشم پزشکی در نحوه درمان شما موثر است. در واقع استفاده از بهترین تجهیزات پزشکی باعث می‌شود درمان شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

هر آنچه هست از نتیجه بیماران پزشک مشخص می شود.

احساس رضایت بیماران و بهترین نتیجه درمان آن ها همگی نشان از بهترین دکتر چشم پزشک است.

 ساده ترین راه هایی که می توان پزشک خوب را تشخیص داد، ارتباط با بیماران است. شما می توانید در کنار مراجعه به مطب، با بیماران دکتر صحبت کنید و نظر آنها را نسبت به چشم پزشک بپرسید. اگر رضایت کافی داشته باشند می توانید درمان خود را با توسط شروع کنید. هر چقدر میزان رضایت بیماران نسبت به دکتر بیشتر باشد، احساس اطمینان شما بیشتر شده و بیشتر ترغیب می شوید، درمان خود را توسط دکتر انجام دهید.

یک چشم پزشک خوب چه خصوصیاتی دارد؟

راه حل آسان برای پیدا کردن بهترین دکتر چشم پزشک

پیشنهاد ویژه، یک راه حل بسیار آسان برای این که بتوانید دکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. به نظر خودتان اولین کاری که می توانید برای پیدا کردن دکتر انجام بدهید، چه کاری است. بدون شک قبل از هر کاری در صفحات اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای پیدا کردن دکتر چشم پزشک کمی سرچ می کنید.  و یا از دوستان و آشنایان خود می خواهید، اگر دکتر خوبی در زمینه چشم پزشکی می شناسند، به شما معرفی کنند.

اما یک راه حل ساده برای انتخاب دکتر چشم پزشک برای شما داریم.  شما می‌توانید به راحتی به سایت  پزشکا مراجعه  و لیستی از بهترین دکترهای چشم پزشک تهیه کنید. در این سایت تمام اطلاعات مربوط به هر کدام از دکترها برای شما مشخص شده و شما می‌توانید سوابق کاری و فعالیت آنها را بررسی کنید و متناسب با نیاز خود انتخاب خوبی داشته باشید. بعد از آن به مطب دکتر مراجعه کنید و از نحوه عملکرد او باخبر شوید.

در واقع این سایت به شما کمک می کند، دیگر لازم نباشد در صفحات وب یا اینستاگرام به دنبال دکتر بگردید و به راحتی یک لیست آماده در اختیار شما قرار می گیرد.

قبل از اینکه دیر شود، به چشم پزشک مراجعه کن.

همه ما می‌دانیم، چشم یکی از باارزشمندترین اعضای بدن است و مشکلات چشمی باعث مختل شدن زندگی می شود و حتی انجام دادن کوچک ترین کارهای روزانه را سخت  می کند. بنابراین بهتر است در هنگام مواجه شدن با مشکلات چشمی قبل از این که دیر شود، به چشم پزشک مراجعه کنید. و صورتی که بینایی تان با تغییرات هر چند کوچک مواجه شده، به فکر درمان آن باشید.

به گفته چشم پزشک ها، اگر با مشکلات زیر مواجه شده اید، حتما به یک چشم پزشک نیاز دارید:

تغییر دید
دوبینی
وجود پرده در دید در هنگام مشاهده کردن
درد در ناحیه چشم
عفونت و قرمزی
عدم تشخیص رنگ‌ها
دیدن رگه‌های نورانی یا تیره
کاهش دید و نابینایی در یک یا هر دو چشم

سابقه خانوادگی بیماری‌های چشمی دارید؟ مراجعه به چشم پزشک را فراموش نکن.

آیا در خانواده‌ای بزرگ شده اید که دارای سابقه بیماری‌های چشمی هستند؟ در صورتی که این شرایط برای شما مهیاست، بهتر است برای همیشه تحت نظر یک چشم پزشک قرار بگیرید تا هر چند وقت یک بار توسط دکتر معاینه شوید. در واقع هر چقدر زودتر آزمایشات چشم پزشکی برای شما انجام شود، مشکل بینایی شما زودتر تشخیص داده شده و بهتر نارسایی چشمی شما درمان می شود.

یک چشم پزشک خوب چه خصوصیاتی دارد؟

کسانی که در معرض خطر بالاتری هستند، باید بدانند:

 در صورتی که شما با بیماری های دیگری که بر روی سیستم چشم شما تاثیر می گذارد، مواجه هستید. بهتر است بدانید، در معرض خطر بالاتری قرار دارید و باید به دنبال یک دکتر چشم پزشک خوب باشید تا در تحت کنترل قرار بگیرید.

 معمولا کسانی که سابقه بیماری مانند دیابت، بیماری های تیروئید و بیماری های روماتولوژی دارند، چشم آنها در فشار داخلی بیشتری قرار می گیرد.

این سوالات را حتما از چشم پزشک بپرسید‌:

زمانی که به دکتر چشم پزشک مراجعه می کنید باید یکسری سوالات اساسی از او بپرسید و پرسیدن این گونه سوالات را هیچگاه فراموش نکنید.

چه روش درمانی برای من مناسب است؟
میزان مشکل من در چه حد است؟ آیا تا به حال با چنین مشکلی مواجه شده اید؟ برای حل آن چه کار کردید؟
آیا نیاز است کار خاصی دیگری انجام شود؟ هزینه آن چقدر است؟
آیا امکانش هست که با پرداخت هزینه با موفقیت روبرو نشوم؟ درصد عدم موفقیت چقدر است؟
آیا امکان بروز مسئله ناخواسته وجود دارد؟ روش‌های پیشگیری از آن چیست؟
آیا تمام مراحل درمان در این مرکز انجام می‌شود یا نیاز است به مکان دیگری مراجعه کنم؟

کلام آخر

معمولاً بیشتر چشم پزشکان برای بیماران خود وقت مشخصی در نظر می گیرند. اما بهترین دکتر چشم پزشک کسی است که بتواند به تمام سوالات و نگرانی های شما پاسخ بدهد و شما را در مراحل درمان یاری کند.

به همین خاطر، هر کسی زمانی که برای اولین بار به یک دکتر مراجعه می کند، هیچگاه برای خورد اولیه او را فراموش نمی کند و همین برخورد اولیه باعث می شود که آیا درمان خود را توسط پزشک انجام بدهد یا به دکتر دیگری مراجعه کند. منبع : پزشکا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار