کد خبر: 1003887
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
فرار رو به جلوی وزارت ورزش در قرارداد و شکایت ویلموتس
قرارداد و شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران هرچند که باعث ضررو زیان مالی هنگفتی می‌شود، اما همین مسئله باعث شده دست برخی مسئولان ورزش رو شود از مهدی تاج که می‌گفت قراردادی بسته که هیچ ضرر و زیانی در آن نیست گرفته تا وزارت‌نشینان ورزش که این روز‌ها سعی دارند با انداختن توپ این ماجرا در زمین فدراسیون خودشان را بی‌گناه جلوه دهند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حرف‌های دیروز مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش از آن دست حرف‌هایی بود که هر کسی با شنیدن آن از این همه فرافکنی و فرار رو به جلو برافروخته می‌شود. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید: «وزارت ورزش به جزئیات قرارداد ویلموتس یا هر کس دیگری ورود نکرده است. جزئیات قرارداد هر مربی به فدراسیون مربوط ارتباط دارد. فدراسیون فوتبال خودش باید پاسخگو باشد. همکاران ما در فدراسیون در حال اتخاذ تصمیمات هستند و تا وقتی که ادعای ویلموتس به نتیجه نرسیده، نمی‌شود گفت که کار فدراسیون ایراد دارد. شما چرا اینقدر هول هستید!» او این حرف‌ها را در حالی بیان می‌کند که مهدی تاج همان زمان و بعد از عقد قرارداد با ویلموتس در رسانه‌ها اعلام کرد که این قرارداد با نظارت و هماهنگی کامل وزارت ورزش منعقد شده است؛ بنابراین دو حالت وجود دارد یا اینکه مهدی تاج حقیقت را عنوان نکرده یا اینکه علی‌نژاد و بقیه مدیران و مسئولان وزارت ورزش که امروز می‌گویند فدراسیون فوتبال خودش باید پاسخگو باشد حقیقت را نمی‌گویند.

یک سؤال دیگر هم در این میان مطرح می‌شود اینکه اگر کار قرارداد ویلموتس به اینجا کشیده نمی‌شد، آیا امروز باز هم علی‌نژاد و بقیه اینقدر راحت پاپس می‌کشیدند، علی‌نژادی که خود می‌گوید در عقد قرارداد با اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی نقش محوری داشته و قرارداد ریالی او زیر نظر وزارت ورزش بسته شده (که البته به این یکی هم چندان نمی‌توان امیدوار بود که ریالی نوشته‌اند و یورویی پرداخت می‌کنند)، حالا چگونه است که دم از عدم ورود وزارت به مفاد و جزئیات قرارداد می‌زند؟

ما هول نیستیم جناب علی‌نژاد، اما تشت این رسوایی مدت‌هاست که از بام افتاده و همه صدای آن را شنیده‌اند، اما ظاهراً شما نشنیده‌اید یا اینکه خودتان را به نشنیدن زده‌اید. ساده‌انگاری است که تصور کنیم در این پرونده پیروزی با ماست. سابقه اینطور نشان داده که علاوه بر طلب، مجبور به پرداخت خسارت کلان هم شده‌ایم، آن هم از بیت‌المالی که ظاهراً آقایان خیلی نگرانش هستند، اما در عین نگرانی با سوءمدیریت‌شان میلیارد‌میلیارد از آن را به باد می‌دهند و کک‌شان هم نمی‌گزد. چرا، چون قرار نیست به جایی یا کسی پاسخگو باشند. جالب است که از نظر آقایان اگر مبالغ کم از بیت‌المال خرج شود مشکلی ندارد. دقت کنید، علی‌نژاد در خصوص شکایت وینفرد شفر هم اینگونه می‌گوید: «سرمربی سابق استقلال مدعی یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بود، اما در نهایت ۵۰۰ هزار یورو به او تعلق گرفت.» به همین راحتی ۵۰۰ هزار یورو از بیت‌المال رفت، اما گویا به نظر جناب علی‌نژاد این مبالغ چندان به حساب نمی‌آید که البته جناب معاون در ادامه حرف‌هایش به این مسئله هم صحه می‌گذارد.

او می‌گوید: «اگر این ۶ میلیون یورو رفت، آن وقت بگویید رفت.» سؤالی که مطرح می‌شود، این است که اگر رفت دیگر گفتن آن چه فایده‌ای دارد. امروز که شما هر نقد و انتقادی را توهین فرض و نگرانی‌ها را هول قلمداد می‌کنید باید نگران این ۶ میلیارد بود، والا وقتی با تقدیم احترام مجبور شدیم که آن را پرداخت کنیم دیگر اهمیتی ندارد که بگوییم این پول از بیت‌المال رفت. هرچند که آن روز هم به هر حال جوابی خواهید داشت برای توجیه و فرافکنی، اما حقیقت این است که فدراسیون فوتبال ایران در این پرونده شکست خورده است که اگر درصدی از امید و پیروزی در آن دیده می‌شد مهدی تاج ناراحتی قلبی‌اش عود نمی‌کرد و راهی اروپا نمی‌شد.

وزارت ورزش در حال فرار از پاسخگویی در خصوص پرونده‌ای است که به صورت مستقیم به این وزارت مربوط می‌شود و توسط یکی از مدیران مربوطه شکل گرفته است. جناب مدیر که بعد از تعطیلات اروپایی همچنان عین خیالش نیست و خودش را به ندانستن و نشنیدن زده، وزارتی‌ها هم که اینگونه پاسخ می‌دهند. بنابراین ما منتظر پر کشیدن این ۶ میلیون یورو می‌مانیم تا به قول معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش بعد از آن بگوییم ۶ میلیون یورو با احتساب یورویی که دیروز ۱۸۶۰۰ تومان بود از بیت‌المال رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار