کد خبر: 1003799
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از مشارکت 670 دانش‌آموز بانیازهای ویژه کردستان در طرح سودای بندگی خبر داد و گفت: این طرح به منظور آموزی عملی نماز در مدارس مجازی اجرا شد.

خلیل رنجبر  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسان‌ساز نماز و احکام الهی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: با هدف تداوم جریان تعلیم و تربیت برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی  و مشاوره‌ای در مدارس مجازی استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است، تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.

ترویج فرهنگ  نماز سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه‌‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است، اعلام کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

رنجبر با برشمردن نماز بعنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

وی یادآور شد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده بسیار حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی متناسب با محدودیت آنها مورد توجه باشد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

رنجبر با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر