کد خبر: 1003791
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با هدف تحقق شعار جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار ۱۲ خوشه صنعتی جدید در این استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد اهلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان در حال اجرا است.

وی افزود: این خوشه‌های صنعتی شامل صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های معدنی است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: با شناسایی و امکان‌سنجی این خوشه‌های صنعتی، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در کنار هم تجمیع و هماهنگ شده و این امر باعث بهره‌مندی هر چه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر می‌شود.

اهلی با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های کسب و کار، تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه‌های صنعتی با یکدیگر است ،تشریح ‌کرد: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته پایه‌ریزی شده و تاکنون دستاوردهای موفقی نیز در برداشته است.

وی از دیگر مزایای اجرای خوشه‌های صنعتی را تامین زنجیره تولید و افزایش صادرات دانست و گفت: با اجرای خوشه‌های صنعتی، حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش صنایع و خدمات نمایان شده و حمایت از شکل‌گیری و توسعه ارائه‌دهندگان خدمات کسب و کار تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان است و برای واگذاری زمین با تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاران آمادگی داریم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم مدیریت شهرک‌های صنعتی استان تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال‌زایی است و تلاش می‌شود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرعت گیرد.

اهلی بر روند رونق‌بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و همچنین کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با حمایت مسئولان و مدیران استانی مشکلات و کمبودهای شهرک‌های صنعتی استان مرتفع و به رونق و توسعه در این بخش کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شهرک‌های صنعتی استان بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر