کد خبر: 1003757
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
به هیچ عنوان فست فود نخورید
یک متخصص تغذیه می‌گوید در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان اهمیت به نوع تغذیه بسیار مهم و ضروری است و باید از مصرف برخی از غذا‌ها به خصوص فست فود‌ها پرهیز کامل داشت.
سرويس جامعه جوان آنلاين: در شرایطی که ویروس کرونا سرسختانه به حضور خود در جوامع بشری ادامه می‌دهد موضوعات متعددی برای مقابله با این بیماری مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این موضوعات اهمیت به نوع تغذیه است. آیا نوع تغذیه در مقابله با این بیماری نقش دارد؟

در این رابطه یک متخصص تغذیه توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

دکتر مهتاب قدوسی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار سلامت جام جم آنلاین عنوان کرد: انرژی موجود در سلول‌های بدن سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. فراهم آوردن انرژی مورد نیاز بدن از طرق مختلفی امکان پذیر است که نقطه مشترک تمام آن‌ها تغذیه است. با نوع تغذیه می‌توان انرژی مورد نیاز را به سلول‌های بدنی رساند تا فرآیند تقویت سیستم ایمنی بدن آغاز شود.

وی گفت: مردم باید خوراکی‌های «طبع گرم» را استفاده کنند. غذا‌های طبع گرم دارای کالری بالایی هستند و با حرارت بالا طبخ می‌شوند. سلول‌ها انرژی لازم را از این غذا‌ها دریافت می‌کنند و در ادامه باعث می‌شوند بدن مقابل برخی از ویروس‌ها عملکرد قوی تری داشته باشد.

این متخصص تغذیه افزود: غذا‌های زیادی هستند که در طیف طبع گرم قرار می‌گیرند همانند خرما، انجیر، تو خشک، لپه، نخود، گوشت گوسفند، روغن زیتون، عسل، نان سبوس دار و ... برخی از میوه‌ها نیز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند همانند لیموشیرین، پرتقال، نارنگی.

قدوسی در ادامه گفت: از نوشیدنی‌های و مواد سنتی نیز می‌توان استفاده کرد که از آن‌ها می‌توان به عرقیجات و دمنوش‌های سنتی، اسطوخودوس، گل گاوزبان، دارچین، نعناع، پونه، چای کوهی، آویشن و زعفران اشاره کرد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مردم از مصرف فست فود‌ها بپرهیزند گفت: سیستم ایمنی بدن در مقابل برخی از غذا‌ها و خوراکی‌ها ضعف نشان میدهد و ضعیف‌تر می‌شود همانند شیرینی‌های مصنوعی که عموما در طبخ کیک و شیرینی به کار برده می‌شود و یا سس‌های صنعتی. دوغ، شیر، عدس، روغن جامد و مایع و ... نیز باعث تعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

قدوسی بیان داشت: برخی از ریشه‌ها نیز دارای طبع گرم هستند، همانند زردک، هویج، شلغم و سیب زمینی ترش. مغز‌های گیاهی نظیر بادام زمینی نیز مفید تلقی می‌شوند.

وی یادآور شد: غذا‌های طبع گرم به روند بهتر گردش خون در بدن بیشتر کمک می‌کنند و انرژی زیادی را به وجود می‌آورند. البته توصیه می‌شود از مصرف این غذا‌ها به میزان زیاد خودداری کنید. هر چیزی حدی دارد.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: در روز‌های ماه رمضان بسیاری از مردم روزه می‌گیرند. واجب است تا افراد به نوع تغذیه خود اهمیت بسیار زیادی بدهند و مصرف سبزیجات، میوه‌ها و مایعات را در برنامه افطار و سحری خود بگنجانند تا در طول روز ضعف شدید که ناشی از گرسنگی و تشنگی است آن‌ها را اذیت نکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار