کد خبر: 1003682
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
شنبه هفته گذشته بود که در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه در مجموعه ورزشی دوکوهه پادگان حضرت، ولی عصر (عج) تهران که به همت سازمان بسیج ورزشکاران، تربیت بدنی سپاه محمد رسول‌الله (ص) و وزارت ورزش برگزار شد، به صورت نمادین قهرمانان و ورزشکاران کشورمان کمک‌های خیران را برای رسیدن به دست نیازمندان ارسال کردند.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ماه رمضان امسال را در شرایطی سپری می‌کنیم که شیوع ویروس کرونا سبب شده تا علاوه بر درگیر شدن بخشی از جامعه با این بیماری، فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار‌های زیادی به واسطه تعطیلی در این شرایط آسیب ببینند و سفره خیلی از خانواده‌ها کوچک‌تر شود. در چنین شرایطی بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی نیمه شعبان، مردم را دعوت به کمک مؤمنانه کردند. رهبرانقلاب اسلامی در این سخنرانی به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و افزودند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان (عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.» پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بود که موج همدلی و کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور به راه افتاد تا سفره خانواده‌هایی که بابت کرونا متحمل آسیب شده‌اند، خالی نماند. در این بین جامعه ورزش هم با توجه به روحیه پهلوانی در این مسیر همگام با سایر اقشار مردم، حضور پررنگی در کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا داشته است. شنبه هفته گذشته بود که در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه در مجموعه ورزشی دوکوهه پادگان حضرت، ولی عصر (عج) تهران که به همت سازمان بسیج ورزشکاران، تربیت بدنی سپاه محمد رسول‌الله (ص) و وزارت ورزش برگزار شد، به صورت نمادین قهرمانان و ورزشکاران کشورمان کمک‌های خیران را برای رسیدن به دست نیازمندان ارسال کردند. به همت جامعه ورزش تاکنون ۲۱۶ هزار بسته جمع‌آوری و توزیع شده و این عدد تا پایان ماه مبارک رمضان به ۳۵۰ هزار بسته کمک‌های معیشتی خواهد رسید. در حاشیه رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه برخی از چهره‌های ورزشی درباره حضورشان در این مراسم و نقش ورزشکاران در فعالیت‌های خیرخواهانه صحبت کرده‌اند.

حسین شمس
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال

با توجه به تجربه جنگ، سیل و زلزله و دیگر بحران‌هایی که کشور با آن درگیر بوده است، این روز‌ها هم در شرایطی که کرونا مشکلاتی را به وجود آورده، می‌بینیم که هر کس رسالتی را که برای حل مشکلات و کم کردن آسیب‌های این ویروس دارد، به خوبی انجام می‌دهد. بچه‌هایی که در بخش بهداشت و درمان فداکارانه انجام وظیفه می‌کنند و حتی جان‌شان را هم از دست می‌دهند و شهید می‌شوند، چند سال پیش بچه‌های آتش‌نشان در حادثه پلاسکو از خودشان چه رشادت‌هایی انجام دادند. ورزشکاران هم در بحران‌ها توانسته‌اند به خوبی وظیفه‌ای که به عنوان یک قهرمان بر عهده‌شان است و جامعه انتظار دارد را انجام دهند، چه در جنگ، چه زمان‌هایی که سیل و زلزله آمد و چه بحران‌های دیگر، ورزشکاران در کمک کردن پیشقدم بوده‌اند. در ماجرای کرونا هم با توجه به اینکه جامعه تحت فشار است و یک‌سری از مردم نمی‌توانند حداقل‌هایی معیشتی را هم برای خودشان فراهم کنند، با همت بچه‌های سپاه و بسیج و حضور جامعه ورزش، کمک‌هایی برای این افراد تهیه شده و به دست آن‌ها می‌رسد.

آرین غلامی
قهرمان شطرنج

هر ورزشکار دینی به گردن مردم و کشورش دارد که باید انجام دهد، من هم به عنوان یک ورزشکار باید در برنامه‌هایی که برای کمک به نیازمندان انجام می‌شود، شرکت کنم. این حضور می‌تواند با کمک مالی همراه باشد یا با حضور در عرصه میدانی مانند بسته‌بندی کردن و هر جای دیگری که لازم بود. باید کمک کنیم تا این شرایط سخت را از بین بیریم و بتوانیم به روز‌های خوب برسیم. به هر حال مردم با حمایت‌هایی که از یک قهرمان داشته‌اند او را به این جایگاه رسانده‌اند و در این برهه هم لازم است قهرمانان دست مردم را بگیرند، همان طور که مردم در مسیر قهرمانی دست‌شان را گرفته بودند متقابلاً باید این کمک صورت بگیرد. در این زمینه وزارت ورزش هم باید در امر فرهنگسازی وارد میدان شود و با توجه به اینکه ورزشکاران در سطح جامعه الگو هستند، قهرمانان را برای شرکت در برنامه‌هایی مانند کمک‌های مؤمنانه تشویق کند، این حرکت سبب می‌شود تا وقتی مردم می‌بینند یک قهرمان که الگو است چنین فعالیتی را انجام می‌دهد، آن‌ها نیز انگیزه پیدا می‌کنند و به فعالیت‌هایی که در زمینه کمک به نیازمندان انجام می‌شود، ملحق می‌شوند.

محمود کلهر
پیشکسوت فوتبال

همیشه ورزشکاران و کانون مربیان ایران و استان تهران در فعالیت‌های خیرخواهانه پیشقدم بوده‌اند و در رساندن کمک به قشر ضعیف جامعه حضور فعال داشته‌اند و این وظیفه ورزشکاران و پیشکسوتان است. به هر حال ما هر چه داریم از مردم عزیزمان است و در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش که توسط بسیج و سپاه برگزار می‌شود، ورزشکاران هم پیشقدم هستند و امیدوارم این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد. قهرمانان بزرگ کشورمان نه تنها در فوتبال بلکه در رشته‌های مختلف در این مسیر همراه هستند و خودشان را از مردم می‌دانند و کمک می‌کنند تا جایی که بتوانند مشکلات بخشی از جامعه که به دلیل ویروس کرونا، از نظر اقتصادی ضربه خورده‌اند را برطرف کنند. به هر حال یک قهرمان هر چه دارد از مردم است و این مردم بودند که کمک کردند تا یک ورزشکار دیده شود و انگیزه بگیرد و مطرح شود و جامعه ورزش به همین خاطر باید در فعالیت‌های خیرخواهانه و جبران کمکی که مردم کرده‌اند پیشگام باشند تا نسل نوجوان و جوان منش پهلوانی را از قهرمانان یاد بگیرند.

شروین اسبقیان
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان

بسیج همواره در کار‌های خیر پیشگام بوده و امروز هم این نیروی مردمی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کمک مؤمنانه به افراد بی‌بضاعت و افرادی که در شرایط خاص کرونایی بیکار شده‌اند و از نظر اقتصادی ضربه خورده‌اند، پیشقدم شده است و برنامه رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش به همت بسیج ورزش کشور و تربیت بدنی سپاه تهران بزرگ برگزار شد. ما هم به عنوان فدراسیون جانبازان و معلولان اعلام آمادگی می‌کنیم که در نیمه دوم ماه مبارک رمضان هم برای اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در راستای کمک و انفاق به خانواده‌های کم‌بضاعت فعالیت‌هایی را انجام بدهیم. جامعه ورزش و قهرمانان ما در اتفاقاتی مانند سیل و زلزله و امروز که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، در کمک به آسیب‌دیدگان پیشرو بوده‌اند و این از وظایف یک مسلمان است که در شرایط سخت کمک به همنوعان خود را در دستور کار قرار دهد، به ویژه که ماه مبارک رمضان ماه بخشش، مهربانی و ایثار است.

امیر سرتیپ سیدکمال پیمبری
رئیس تربیت بدنی نیرو‌های مسلح

ورزش نقش مقاومتی دارد و داشتن روحیه ورزشکاری در شرایط بحرانی مانند الان که درگیر کرونا هستیم می‌تواند اعتماد به نفس را به جامعه ما بدهد تا بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم. ورزشکاران هم با توجه به روحیه پهلوانی همواره در انجام امور خیر پیشقدم بوده‌اند و در طول تاریخ کشورمان، در هشت سال دفاع مقدس و در شرایط مختلفی که جامعه به کمک ورزشکاران نیاز داشته آن‌ها حضور فعالی داشته‌اند و اگر نگوییم در خط مقدم مقابله با بحران‌ها مانند سیل، زلزله و... هستند، اما در کمتر از خط مقدم هم نبودند. در چنین شرایطی توفیقی حاصل شد در روز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه در کنار اقشار بسیجی، ورزشی و ارزشی جمع شدیم و حرکت خوب کمک به نیازمندان را با حفظ کرامت انسانی به نمایش بگذاریم و قدرت فرهنگی اسلام ناب را نشان دهیم. ثابت کنیم در شرایط کرونا و آزمون الهی از همدلی و برطرف کردن نیاز‌های جامعه غافل نیستیم و در کنار همدیگر با لطف الهی بتوانیم این شرایط را سپری کنیم. امیدوارم این حرکت‌ها مداومت داشته باشد و بتوانیم با کمک گرفتن از فرهنگ ناب اسلامی، آن را پرشور در جامعه تکرار کنیم.

یعقوب وطنی
مربی فوتبال پایه

کشورمان به واسطه شیوع ویروس کرونا روز‌های سختی را سپری می‌کند و مشکلاتی به واسطه این ویروس برای بخش‌هایی از جامعه به وجود آمده است. هر عضو جامعه ورزش نسبت به وظیفه‌ای که در این شرایط کشور دارد، آگاه است و قهرمانان و ورزشکاران همواره در چنین مواقعی کنار مردم بوده‌اند تا بتوانند باری از روی دوششان بردارند. حضور در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه هم یکی از همان وظایفی است که همه ورزشکاران در راستای کمک به قشر آسیب‌دیده از کرونا انجام می‌دهند تا کمک‌هایی که صورت گرفته به دست نیازمندانی برسد که با توجه به شرایط به وجود آمده، نسبت به گذشته تعدادشان بیشتر هم شده است. به هر حال یکی از وظایف ورزشکاران مسئولیت اجتماعی است که نسبت به جامعه دارند، ما در کانون مربیان در این راستا و پس از مشکلات اقتصادی که به واسطه کرونا رخ داد در چارت کانون، کمیته‌ای به عنوان مسئولیت اجتماعی ایجاد کرده‌ایم تا مربیان بتوانند از طریق این کمیته به مسئولیتی که نسبت به جامعه در روز‌های بحرانی دارند، عمل کنند و کمک حال جامعه باشند.



کیومرث هاشمی
رئیس سابق کمیته ملی المپیک

برگزاری رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش حرکت بسیار خوبی بود که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مانند سایر بخش‌ها انجام می‌شود و این بار بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی سپاه محمد رسول‌الله (ص) در یک حرکت مشترک با جامعه ورزش این رزمایش کمک‌های مؤمنانه را انجام دادند به خصوص که این روز‌ها با توجه به مشکلاتی که کرونا به وجود آورده، احساس نیاز بیشتری به همدلی و ایجاد وحدت بین مردم جامعه داریم. برگزاری رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش، من را یاد هشت سال دفاع مقدس انداخت که مردم کشورمان در پشت جبهه مشارکت داشتند و کمک‌های مردمی را به دست رزمندگان می‌رساندند و این حرکت هم در ادامه فعالیت‌های زمان دفاع مقدس است. البته از تأثیر منویات مقام معظم رهبری در این باره نباید بی‌تفاوت بگذریم و پس از صحبت‌های ایشان درباره کمک مؤمنانه بود که چنین حرکت‌های بزرگی شکل گرفت و امیدوارم این حس همدلی و وحدت همواره بین مردم و جامعه ورزش وجود داشته باشد. جامعه ورزش همواره در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب حضور داشته‌اند و هر زمانی که مقام معظم رهبری انتظاری داشته‌اند، ورزشکاران هم مانند امروز که در کمک‌های مؤمنانه فعال هستند، لبیک گفته‌اند و حضور فعالی داشته‌اند و این نشانگر این است جامعه ورزش از بطن مردم است و در کنار آن‌ها خواهد ماند.

حسین رضازاده
سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولان

رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه سبب شد تا جامعه ورزش از قهرمانان گرفته تا پیشکسوتان و مدیران دور هم جمع شوند و به فرموده امام خامنه‌ای مقام معظم رهبری، بسته‌های کمک معیشتی را که تهیه شده به دست مردم نیازمند و ضربه‌خورده از کرونا برسانند. به هر حال همیشه در مشکلاتی که کشورمان در آن درگیر بوده، ورزشکاران و مسئولان ورزشی در کمک‌رسانی و حل مشکلات حضور داشته‌اند و امروز هم جامعه ورزش حضور پیدا کرده تا وسایلی که توسط خیران تهیه شده را برای افراد مستحق ارسال کند. جامعه ورزش با توجه به روحیه پهلوانی که دارد همواره در بحث کمک‌رسانی در کنار سایر اقشار حضور داشته و پیشگام بوده و امیدوارم چنین حرکت‌هایی که همه ساله انجام می‌شود، با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

نادر مرادی
قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک

ورزشکاران با کمک و تشویق مردم توانسته‌اند به قهرمانی‌هایی که در ویترین افتخارات‌شان دارند، برسند و الان نوبت ماست که بیاییم و نشان دهیم که کنار مردم هستیم و با تمام توان و سعی‌مان هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا بتوانیم کمک کوچکی به مردمی که نیاز دارند، انجام بدهیم. به عنوان عضوی از جامعه ورزش وظیفه خودم دانستم در رزمایش کمک‌های مؤمنانه شرکت و تا جایی که در توانم است به خانواده‌هایی که با توجه به بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، کمک می‌کنم. امیدوارم رزمایش‌هایی از این دست ادامه داشته باشد تا با همدیگر بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم و هرچه بیشتر به قشر آسیب‌پذیر جامعه کمک کنیم.

محمد مؤمنی
پیشکسوت فوتبال

رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه که توسط بسیج و جامعه ورزش به خصوص به همت تربیت بدنی سپاه محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد، کار بسیار بزرگی بود و جای خوشحالی دارد که در این مواقع با همت خیران به کمک نیازمندان می‌رویم و این مسئله وحدت جامعه را بیشتر می‌کند و نیازمندان این را می‌دانند که در مواقع سخت کسانی هستند که کمک می‌کنند. نقش ورزشکاران در کار خیرخواهانه از اهمیت بالایی برخوردار است و حضور قهرمانان و ملی‌پوشان در چنین فعالیت‌هایی سبب می‌شود همان طور که این قهرمانان در زمین مسابقه دل مردم را شاد می‌کنند، در فعالیت‌های اجتماعی هم هر جا نیاز باشد حضور دارند و این کار سبب الگوسازی در بین نسل جوان می‌شود و زمینه‌ای را فراهم می‌کند که ورزشکاران جوان نیز با الگو گرفتن از قهرمانان در امور خیریه و کمک به فقرا فعال باشند.

مهدی سیدعلی
داور فوتبال

به عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای ورزش کشور وظیفه‌ام دانستم در رزمایشی که به همت بسیج و تربیت بدنی سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تدارک دیده شده بود، شرکت کنم. به هر صورت جامعه ورزش به عنوان الگو در بین مردم باید در بحران‌هایی که در کشور رخ می‌دهد و گروهی از مردم دچار مشکل می‌شوند، به عنوان پیشقدم در کمک به افراد آسیب‌دیده قدم بردارد. البته ورزشکاران به نوبه خودشان در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته‌اند و امیدوارم بقیه دوستان که به نوعی فرصت حضور در کمک‌رسانی به نیازمندان را نداشته‌اند هم در ادامه این کار وارد میدان شوند تا با کمک‌رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد، مشکلاتی که این ویروس برای جامعه به وجود آورده به حداقل برسد و این ویروس منحوس هر چه زودتر از کشورمان رخت بربندد. امیدواریم این ویروس هر چه زودتر در کشور از بین برود تا چنین کمک‌هایی که به واسطه جبران مشکلاتی که این ویروس به وجود آورده، دیگر وجود نداشته باشد، اما کمک به همنوع و نیازمندان باید همیشه در کشور صورت بگیرد تا بتوانیم به یک عنوان یک جامعه اسلامی به وظایفی که در قبال محرومان داریم، عمل کنیم.

علی خسروی
داور بازنشسته فوتبال

اقدامات خداپسندانه همواره در رأس کار‌های مردم کشورمان قرار دارد و الان در شرایطی که هم در ماه مبارک رمضان هستیم و هم شیوع کرونا به برخی از خانواده‌ها ضربه اقتصادی زده است، بسیج ورزشکاران با برگزاری رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه کار بسیار ارزشمندی را انجام داد. مطمئناً چنین کمک‌هایی در اینکه ما بتوانیم معنی واقعی کلمه انسان را تعبیر کنیم نقش زیادی دارد و انسانیت هم در چنین مواقعی خودش را نشان می‌دهد که به همدیگر کمک کنیم و دست هم را بگیریم. جامعه ورزش هم همواره در این فعالیت‌ها حضور داشته و همان طور که ورزشکاران انتظار دارند در مسابقات مردم آن‌ها را برای موفقیت دعا کنند، امروز هم مردم زحمتکشی که این قهرمانان را دعا کردند، به کمک ورزشکاران نیاز دارند و آن‌ها باید دین خودشان را به جامعه ادا کنند.

هادی طباطبایی
پیشکسوت فوتبال

کشورمان در سه ماه اخیر در شرایطی به سر می‌برد که پدیده ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و تمام دنیا را به تعطیلی کشانده و خیلی از فعالیت‌ها را متوقف کرده است. کشورمان نیز مستثنی از تمام دنیا نبوده و شیوع کرونا سبب شده خیلی از فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها و زندگی مردم مختل شود، در چنین شرایطی نیازمند این هستیم که مردم همدلی بیشتری با هم داشته باشند و بیشتر به هم کمک کنند و شرایطی را به وجود بیاوریم که به هموطنان‌مان سخت نگذرد و شرایطی به وجود بیاید که همنوعان ما این ایام و دوران را راحت‌تر پشت سر بگذارند. مردم ایران هم همواره در فعالیت‌های خیرخواهانه پیشقدم بوده‌اند و امروز هم که ویروس کرونا آمده، مردم مثل گذشته ثابت کرده‌اند که کنار همدیگر هستند و به هم کمک می‌کنند. ورزشکاران هم جدا از مردم نبوده‌اند و ما هم در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا کمکی به همنوعمان داشته باشیم. ورزشکاران چه بخواهیم چه نخواهیم جزو الگو‌های جامعه هستند و درباره جامعه وظایف اجتماعی دارند که باید به نحو احسن انجام دهند. در شرایطی مانند کرونا است که چگونگی عمل به وظیفه اجتماعی توسط ورزشکاران مشخص می‌شود، همه ورزشی‌ها باید پای کار باشند تا علاوه بر اینکه خودشان کمک می‌کنند، مردم را نیز به این کار ترغیب کنند. همچنین در شرایطی که در ماه مبارک رمضان هستیم مراسم‌های افطاری برگزار نمی‌شود و من از همه سفره‌داران افطاری تقاضا دارم خرجی که در این ماه می‌دادند را سر سفره نیازمندان ببرند و از آن‌ها دستگیری کنند.

اکبر محمدی
مربی فوتبال

گذر از معضل کرونا، نیاز به روحیه یکدلی، اتحاد و همبستگی همه اقشار مردم دارد و همیشه ورزشکاران به عنوان الگو‌های جامعه می‌توانند در ایجاد روحیه همبستگی و ایثار در سطح جامعه تأثیرگذار باشند و باید حضورشان در چنین فعالیت‌هایی پررنگ‌تر از همیشه باشد. خوشحالم که در رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه در حالی حضور دارم که خیلی از پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان و مدیران ورزش هم شرکت کرده‌اند و من با حضورم در چنین رزمایش‌هایی سعی می‌کنم زنجیره این کمک‌ها را حفظ کنیم و شاهد مراسم‌های بیشتری از این دست باشیم. همیشه جامعه ورزش در امور خیریه پیشقدم است و امیدوارم بتواند با انتقال این کمک‌های مؤمنانه خیران، گام کوچکی در این مسیر بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار