کد خبر: 1003606
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تملک بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع محوطه و ابنیه تاریخی استان طی سال ۹۸ و ۹۹ خبر داد.

احمد حمزه‌زاده  اظهار داشت: بافت تاریخی، سرمایه ارزشمند برجای مانده از گذشته برای آیندگان است که اداره‌کل میراث فرهنگی استان طی سال‌های اخیر در راستای صیانت و جلوگیری از تعدی به عرصه‌ و حریم‌ آن با اجرای اقدامات و ضوابط فنی و حقوقی، اقدام به تملک بخش عمده‌ای از محوطه‌ها و ابنیه تاریخی کرده است.

وی به محوطه‌ها و ابنیه تاریخی استان که در سال ۹۸ و ۹۹ به تملک این اداره‌کل در آمده است، اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۸ و ۹۹ برای نخستین بار بالغ‌بر ۲۱ هزار متر مربع ابنیه، عرصه و بافت تاریخی در سطح استان از سوی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی براساس ضوابط، قوانین و مقررات تملک شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بخش عمده این اراضی مربوط به مجموعه تاریخی ربع رشیدی است که نزدیک به 18 هزار متر مربع از مجموع اراضی تملک شده را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مجموع اراضی تملک شده به مساحت بیش از 3 هزار متر مربع به  عمارت اربابی وینق، خانه پدری استاد شهریار و مجموعه باغ کمال تعلق دارد.

حمزه‌زاده یادآور شد: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، تملک باقیمانده املاک واقع در عرصه محوطه تاریخی ربع رشیدی برای آزادسازی کامل آن جزو برنامه‌های مصوب این اداره‌کل در سال 99 است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها