کد خبر: 1003496
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
ناکامی پلیس برای شناسایی قاتلان مرد بازنشسته­ای که برای گذران زندگی خود با خودروی­اش مسافرکشی می­کرد، موجب شد تا اولیای دم در درخواست دیه از بیت المال را مطرح کنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: تابستان سال ۹۶ مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد ۶۵ ساله در یکی از بیمارستان­های شهر باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی­ها نشان داد آن مرد در جریان درگیری با دو مرد جوان به شدت زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی­ها فوت کرده است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، ادامه بررسی­ها نشان داد آن مرد قبل از فوتش گفته بود دو پسر جوان به عنوان مسافر سوار خودروی­اش شده بودند، اما بعد از طی مسافتی با وی درگیر و بعد از ضرب و جرح او را به بیرون پرتاب کرده سپس با سرقت خودرو از محل متواری شده­اند.

با بدست آمدن این اطلاعات و نظریه کارشناسان پزشکی قانونی پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت و در روند تحقیقات از اولیای دم پسر مقتول به مأموران گفت: «پدرم نظامی بود. او بعد از بازنشستگی با ماشین مسافرکشی می­کرد. در این مدت چند مسافر آشنا داشت که آن‌ها را به مقصد می­رساند و از آنجائیکه مرد محتاطی بود افراد ناشناس را سوار ماشینش نمی­کرد. به همین دلیل نمی‌دانم چه کسی او را کشته است. آن دو جوانی هم که پدرم قبل از فوتش از آن‌ها حرف زده است احتمالا به زور و با انگیزه سرقت سوار خودروی پدرم شده بودند. پدرم با کسی اختلاف و خصومتی نداشت.»

بعد از توضیحات پسر مقتول تحقیقات برای یافتن عاملان حادثه ادامه داشت تا اینکه یک ماه بعد، خودروی مقتول مقابل کلانتری خانی­آباد کشف شد که در بررسی از آن مشخص شد هیچ وسیله­ای از آن سرقت نشده است.

با تحویل خودرو به خانواده مقتول تلاش­ برای شناسایی آن دو مرد جوان ادامه داشت، اما با گذشت سه سال و ناکامی پلیس در شناسایی عاملان حادثه، اولیای دم که فرزندان و مادر مقتول بودند با نوشتن نامه­ای درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند.

با این درخواست پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه صبح دیروز روی میز هئیت قضایی شعبه دهم به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت. ابتدای جلسه پسر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «پلیس تلاش خودش را انجام داد، اما قاتلان پدرم پیدا نشدند به همین خاطر درخواست دیه از بیت­المال را داریم تا خون پدرم پایمال نشود. او مرد زحمت کشی بود و حالا گذران زندگی با یک حقوق بازنشستگی برای ما سخت است.»

در پایان هئیت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار