کد خبر: 1003494
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
آغاز متفاوت بوندس لیگا
رقابت‌های فوتبال باشگاهی آلمان در حالی عصر امروز آغاز شد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه ویژه ژرمن هاست. این سخت گیری‌ها به حدی است که متخلفین به شدیدترین شکل ممکن با محرومیت روبرو می‌شوند. نمونه این سخت گیزی‌ها در خصوص سرمربی تیم آگسبورک اتفاق افتاد.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هایکو هرلیش به دلیل نقض قوانین قرنطینه و خارج شدن از هتلی که به همراه تیمش در آن در قرنطینه به سر می‌برده جریمه شده و در بازی دیروز آگسبورگ مقابل ولفسبورگ در اولین روز شروع مجدد بوندس لیگا نتوانست روی نیمکت این تیم بنشیند، او میگوید به این علت از هتل خارج شده که قصد داشته برای خرید خمیردندان و کرم پوستی به یک سوپرمارکت برود. بهانه ایی که البته نتوانست مسولان را قانع کند و حتی با برخورد تند هم مواجه شد. هرچند که هرلیش روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی خود نقض قرنطینه را پذیرفت، اما هنوز هم خیلی‌ها در آلمان این حرکت او را احمقانه عنوان می‌کنند. یکی از کارکنان سوپرمارکتی که هرلیش به آن مراجعه کرده به بیلد گفت: «کاری که مربی آگسبورگ کرده حماقت است. در واقع خیلی هم خنده‌دار است. خرید خمیردندان نباید بهانه خوبی باشد. در هتل خمیردندان پیدا می‌شود. او با این کارش به ضرر تیم عمل کرده درصورتیکه هیچ نیازی به این کارش نبوده.»
نکته جالبتر اینکه حتی خبرنگاران نیز اینقدر به این موضوع حساس شده اند که می‌خواهند بدانند هرلیش دنبال کدام برند خمیر دندان یا کرم بوده تلاشی که البته به نتیجه نرسیده است. خبرنگار روزنامه بیلد به سوپرمارکت نورما در شهر آگسبورگ رفته و تلاش کرده با مصاحبه با کارکنان این سوپرمارکت دریابد که هرلیش دقیقا چه برند خمیردندان و کرمی خریداری کرده. ولی کارمندان فروشگاه از پاسخ دادن به بیلد درباره اینکه آیا او خمیردندان ارزان ۶۵ سنتی دنتابلا خریداری کرده یا خمیردندان گران‌قیمت ۳.۹۵ یورویی پرواشملتز، خودداری کرده و مدعی شدند هرلیش را نمی‌شناسند.
با اینحال این سخت گیری در برابر برداشتن قانون استفاده مربیان از ماسک در کنار زمین نوعی تناقض محسوب می‌شود. در حالی که یک خرید ساده با این واکنش جدی روبرو شده است خبر می‌رسد که قرار نیست مربیان، کادر فنی و نیمکت نشینان از ماسک استفاده کنند. از طرفی یک مربی به بهانه خرید خمیر دندان و نقض قرنطینه محروم می‌شود و از سوی دیگر به مربیان تیم‌ها اجازه داده می‌شود که در کنار زمین بدون ماسک حضور پیدا کنند این تناقض باعث شده بوندس لیگا در ابتدای شروع مجدد با حاشیه جدی روبرو شود.
سازمان لیگ آلمان اعلام کرد بعد از جلسات متعدد با کارگروه بهداشت و سلامت خود به این نتیجه رسیده که اگر مربیان، اعضای کادر فنی و بازیکننان ذخیره در محوطه کناری زمین فاصله ۱.۵ متری از هم را رعایت کنند این برای حفظ سلامت آن‌ها کافی است و دیگر نیازی به استفاده از ماسک نخواهد بود. سازمان لیگ آلمان مدعی است که پوشاندن دهان و بینی، قابلیت فعالیت یک مربی را بسیار کاهش می‌دهد و از جمله باعث می‌شود او نتواند با حالت صورتش دستوراتی که لازم می‌بیند را به بازیکنان منتقل کند و حتی ممکن است صدایش به طور واضح به آن‌ها نرسد. این قاعده جدید درباره همه کسانی که در محوطه فنی هستند از کادر فنی گرفته تا بازیکنان ذخیره صادق است.
این مقررات در حالی اجرایی می‌شود که فرماندار ایالت باواریا که یکی از قدرتمند‌ترین سیاستمداران آلمان است به تیم‌های بوندس‌لیگا هشدار داد در صورتی که به مقررات مندرج در پروتکل پزشکی تعریف شده برای ازسرگیری مسابقات توجه نکنند، دستور لغو مسابقات صادر خواهد شد.
امارکوس سودر گفت: «مختصصان حوزه سلامتی یکسری توصیه‌ها انجام داده‌اند، اگر سازمان لیگ با هزینه زیاد و ایده‌های هوشمندانه روی از سرگیری فصل کار کرده است، پس همه باید به این مقررات پابیند بمانند. در غیر این صورت، همانطور که در فوتبال کارت قرمز می‌گیرید در زندگی واقعی هم به شما کارت قرمز نشان داده و اخراج خواهید شد.»
فوتبال آلمان شروعی متفاوت را تجربه کرد و فردا و دوشنبه با برگزاری سه بازی به پایان هفته بیست و ششم خود می‌رسد. فردا کلن از ماینتس پذیرایی می‌کند و بایرن مونیخ در زمین یونیون برلین به میدان می‌رود دوشنبه هم وردر برمن و بایرلورکوزن به مصاف هم می‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار