کد خبر: 1003491
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
وزیر علوم با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خردادماه گفت: دانشگاه‌ها برحسب شرایط خود اختیار برنامه ریزی را دارند، اما اولویت با تحصیلات تکمیلی است.
سرويس جامعه جوان آنلاين: منصور غلامی درباره جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خردادماه گفت: مجوز ستاد مدیریت کرونا کلی است و در هیچ موردی اجبار نمی‌کند. این مجوز تا زمانی قابل انجام است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط را برای ادامه کار مناسب بداند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها برحسب شرایط خود، اختیار برنامه ریزی برای تعیین ترتیب و اولویت شروع ارائه خدمات را دارند که ترجیحاً با دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

وزیر علوم افزود: هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، برنامه خاص خود را خواهد داشت. برنامه ریزی‌ها باید در جهت تکمیل و اتمام نیمسال تحصیلی باشد.

وی درباره ادامه روند آموزش مجازی نیز به مهر گفت: آموزش مجازی همچنان در اولویت است و تا حدامکان و تا پایان ترم باید ادامه داشته باشد.

غلامی تصریح کرد: تغییر در زمانبندی برنامه‌ها و طولانی‌تر شدن دوره نیمسال تحصیلی جاری، یکی از راهکار‌های کاهش تراکم حضور دانشجویان در محیط‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزارت علوم دیدگاه‌ها و راهبرد‌های کلی خود را در این زمینه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

وزیر علوم افزود: در بخش رفاهی هم تاکید قطعی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در مدت باقی مانده تا روز آغاز فعالیت‌ها، هماهنگ با بخش آموزشی برنامه ریزی خواهد شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار