کد خبر: 1003488
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
سخنگوی طالبان
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که شورای عالی صلح را به رسمیت نمی‌شناسند و با دکتر عبدالله خارج از این چارچوب مذاکره می‌کنند.
سرويس  بین الملل جوان آنلاين: سرانجام توافق سیاسی میان عبدالله و غنی تکمیل شد؛ این در حالی است که قبل از این اشرف غنی وعده سپرده که مسئولیت شورای عالی صلح افغانستان را به دکتر عبدالله واگذار کند هر چند بسیاری به این عقیده هستند که غنی برای بد نام کردن دکترعبدالله می‌خواهد مسئولیت نهادی را به وی بسپارد که به جز زیان هیچ سودی در روند صلح افغانستان نداشته است و طالبان نیز میانه خوبی با این ارگان حکومتی ندارند.

سخنگوی طالبان در گفتگو با مهر گفت که شورای عالی صلح یک نهاد سمبلیک است، طالبان آن را به رسمیت نمی‌شناسند و با دکتر عبدالله نیز مانند سایر جناح‌های افغان در چارچوب مذاکرات بین الافغانی گفتگو می‌کنند.

ذبیح الله مجاهد در این گفتگو اذعان داشت که این گروه بر اساس توافقنامه صلح می‌خواهد با تمام جناح‌های افغان وارد مذاکره شود.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که طالبان با حکومت افغانستان نیز به عنوان یک جناح افغان وارد مذاکره خواهد شد و برای این گروه مهم نیست که چه شخصیت‌هایی در این مذاکرات شرکت خواهند داشت چرا که طالبان با همه طرف‌ها به عنوان یک جناح افغان وارد مذاکره می‌شود.

به گفته مجاهد؛ اشرف غنی شورای عالی صلح را برای تفرقه افکنی در روند صلح ایجاد کرده است و این شورا هیچ دستاوردی در گذشته برای تحکیم صلح نداشته است.

مجاهد در این باره ادامه داد: این که حکومت کابل توسط آمریکایی‌ها اداره‌ای را به نام شورای عالی صلح ساخته و آن را با حکومت ادغام ساخته هیچ اهمیتی برای این گروه ندارد، طالبان تنها این ارگان‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند بلکه این نهاد را مانع صلح و امنیت می‌دانند و با آن مبارزه نیز خواهند کرد.

سخنگوی طالبان می‌گوید بهتر است برای تحکیم صلح در افغانستان بدون شعار و ایجاد دسیسه کار شده و صادقانه عمل شود و به خاطر همین باید تمام جهت‌های افغان زمینه چنین روندی را مساعد سازند تا راه حلی برای مشکل افغانستان پیدا شود.

مجاهد تأکید کرد که طالبان هنوز عملیات نظامی خود بر علیه حکومت را دارند، وی در این رابطه تصریح کرد: «ما با حکومت کابل توافقی نکرده ایم یا سندی را امضا نکرده ایم که بر اساس آن علیه یکدیگر حملات نداشته باشیم، لهذا این مسئله بر می‌گردد به اداره کابل و ما هم حملاتی را علیه حکومت داریم و اگر حکومت تحرکات خود را بیشتر بسازد ما پاسخ خواهیم داد و زمانی جنگ خاتمه پیدا می‌کند که مذاکرات بین الافغانی آغاز شود و در آن جا اگر ما شاهد دستاورد بودیم جلوی جنگ گرفته خواهد شد.»

مجاهد در پایان از تمام افغان‌ها خواست که زمینه را برای مساعد کردن مذاکرات بین الافغانی فراهم سازند تا برای مشکلات افغانستان راه حل ایجاد شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار