کد خبر: 1003458
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: ضوابط ۱۵ بندی بازگشایی سینما‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهادشده و منتظر نظر نهایی آنان هستیم.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی مهمان برنامه صبحگاهی شبکه دو، «در انتهای الوند» شنبه ۲۷ اردیبهشت بود. او در ابتدا ضمن تبریک روز روابط عمومی گزارشی از وضعیت اکران‌های آنلاین داد و گفت: این طرح راه افتاده و استقبال نیز شده است؛ وقتی با مدیر یکی از پلتفرم‌های نمایش آنلاین فیلم صحبت می‌کردم گفت که بیش از ۱۰ فیلم متقاضی این هستند که اکران آنلاین داشته باشند. تا به امروز فیلم سینمایی خروج نزدیک به ۱۵۰ هزار بلیت و حدود ۲.۵ میلیارد تومان فروش داشته است که نتیجه آن حدود ۳۷۵ هزار بیننده است؛ اگر خاطرتان باشد، ماه پیش که صحبت کردیم پیش‌بینی‌مان از فروش این فیلم ۳ میلیارد بود که اکنون می‌تواند به این رقم دست پیدا کند.

وی افزود: دومین فیلمی که به‌صورت آنلاین عرضه شد، فیلم سینمایی «طلا» بود که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بلیت فروخته و نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم تا امروز نزدیک به ۲۵۰ هزار بیننده داشته است که آمار خوبی به شمار می‌رود. البته با توجه به اینکه این کار تجربه جدیدی برای عوامل فیلم‌ها و مردم بوده است می‌توان گفت که استقبال خوبی را شاهد بودیم.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اکران چه فیلم‌های جدیدی به‌صورت آنلاین خواهد بود، گفت: تاکنون مشخص‌شده است که ادامه اکران فیلم «زیر نظر» در VOD‌ها باشد، اما قرارداد بقیه فیلم‌های متقاضی نهایی نشده است. بااین‌حال بیش از ۱۰ فیلم اکران نشده متقاضی هستند که از این طریق عرضه شوند.

او در مورد تفاوت قیمت بلیت فیلم‌های سینمایی خروج و طلا و روند این قیمت‌گذاری توضیح داد: این مسئله بسته به توافقی دارد که عوامل فیلم با VOD‌ها دارند. در این زمینه سازمان سینمایی دخالتی ندارد؛ با توجه به این‌که تجربه جدیدی است همانند اکران در سینما آیین‌نامه و ضوابط مشخصی ندارد. شاید دلیل گران‌تر بودن فیلم طلا این باشد که این فیلم متعلق به بخش خصوصی است. البته این قیمت‌گذاری تحت تأثیر عرضه و تقاضا است و عوامل فیلم باید قیمتی را انتخاب کنند که بتواند مخاطب جذب کند.
مسعود نجفی با اشاره به بازگشایی سینما‌ها گفت: دو هفته پیش بود که آیین‌نامه ۱۵ بندی در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما نهایی شد و به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد. به این ستاد اعلام کردیم که آمادگی وجود دارد که سینما‌ها در روز عید فطر بازگشایی شود. باید ببینیم که نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا چیست. بااین‌حال ما آماده‌ایم، البته اعلام شد که این کار داوطلبانه است و سینما‌هایی که تمایل نداشته باشد می‌توانند همچنان بسته بمانند. مهم‌ترین بند این آیین‌نامه این بود که باید از ۴۰ درصد ظرفیت سینما‌ها استفاده شود و قیمت بلیت همانند سال قبل خواهد بود. مطمئناً فاصله بین سانس‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، سینما‌ها باید موارد بهداشتی دقیقی را رعایت کنند و ...

او در مورد بند‌های این آیین‌نامه توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: باید صندلی‌های سینما‌ها دو در میان نشسته شود، تمهیدات لازم برای ایجاد فاصله بین ردیف‌ها از سوی سینما داران در نظر گرفته شود، استفاده از ماسک و دستکش برای کارکنان سینما ضروری است، ورود و خروج سالن‌ها و انتظار در سالن‌ها با رعایت فاصله‌گذاری باید انجام شود و ...

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اگر سینما‌ها بازگشایی شوند، ترتیب اکران فیلم‌ها چگونه خواهد بود، گفت: اولویت با فیلم‌هایی است که اکرانشان متوقف‌شده و سپس فیلم‌هایی که برای اکران نوروزی در نظر گرفته‌شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار