کد خبر: 1003428
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای اجرای پروژه احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان تاکنون بالغ بر ۳۸۱ میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمدصدیق ثابتی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از محور مریوان و جاده در دست ساخت سنندج ـ مریوان، با اشاره به اهمیت بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان گفت: این پروژه از نظر رده‌بندی و اهمیت در پروژه‌های جهش تولید دیده شده است، اظهار کرد: طول کل واریانت در حال ساخت 52 کیلومتر است که در قالب 6 قطعه تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان تاکنون بالغ بر 381 میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیرهمسطح گاران حدود 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی قطعات 1و2و3 جمعاٌ به طول 30 کیلومتر با پیشرفت بیش از 90 درصد رو به اتمام بوده و با نصب تابلو علایم و خط کشی و هم چنین روشنایی 2 دستگاه تونل همرو و گزر دره این سه قطعه تکمیل خواهند شد. 

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی قطعه 4 نیز در 2 مقطع چهارکیلومتری و 3/3 کیلومتری «واریانت روستای شیخ عطار» جمعاٌ با اعتباری در حدود 20 میلیارد تومان کماکان در حال انجام است و عمده عملیات باقی‌مانده در این قطعه شامل دو دستگاه پل 8 متری و یک دستگاه پل 6 متری نیز در واریانت روستای شیخ عطار و هم چنین روسازی کل قطعه 4 است.

ثابتی در خصوص قطعه 5 این پروژه گفت: طول قطعه 5 پروژه 4 هزار و 670 متر بوده که تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته و اعتبار اولیه آن 630 میلیارد ریال بوده که در داخل این قطعه تونلی به طول بیش از یک‌هزار و 880 متر وجود دارد و عمده عملیات باقی‌مانده قطعه 5 پروژه احداث جاده جدید  سنندج ـ مریوان اجرای 300 متر بتن کف تونل و روسازی کل قطعه است. 

وی اظهار کرد: قطعه 6 واریانت تیژتیژ ـ گاران نیز 7 هزار و 190 متر طول دارد و با مبلغ 223 میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون 62 درصد پیشرفت دارد و عمده عملیات باقیمانده در این قطعه، دو دستگاه روگذر عبور احشام و خاکریزی و روسازی کل قطعه است. 

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر