کد خبر: 1003414
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
مدیرکل میراث آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان، تابلو جامع گردشگری ۴۰ جاذبه تاریخی و گردشگری در جاده‌ها نصب می‌شود.

احمد حمزه زاده، افزود: در تابلوهای راهنمای گردشگری نصب شده ۵ تا ۶ اثر تاریخی واقع شده در مسیرهای گردشگری معرفی شده‌اند و در مرحله اول براساس اولویت در جاده‌های اصلی نصب و در مرحله دوم با توجه به تامین اعتبار باقی آثار در جاده‌های پیرامونی و فرعی نصب می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تعدد آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان، در راستای ساماندهی و معرفی جامع مسیرهای گردشگری با همکاری اداره راهداری آذربایجان‌شرقی ۷ تابلو در مبادی ورودی استان و تبریز نصب شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از این تعداد تابلو، ۳ تابلو در مبادی ورودی استان و ۴ تابلو در خروجی تبریز نصب شده است، گفت: ۳ تابلو مذکور در مسیرهای ورودی اردبیل - سراب، میاندوآب - ملکان و ورودی شهرستان مرند نصب شده و بر اساس قدمت تاریخی ابنیه، مسیرهای دسترسی آن‌ها به صورت دو زبانه معرفی شده است.

حمزه زاده، ادامه داد: این مرحله از نصب تابلوهای راهنمای گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷۰ میلیون تومان اجرای شد و در صورت تامین اعتبار لازم ۱۲ تابلو راهنمای گردشگری دیگر در جاده های استان نصب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر