کد خبر: 1003386
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
نیرو‌های بسیج مردمی عراق که برای مقابله با حملات تروریست‌ها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، روز پنج شنبه سلسله عملیات‌های عناصر داعش را دفع کردند. در این عملیات‌ها که به شهادت تعدادی از نیرو‌های مقاومت منجر شد، تکفیری‌ها برای نفوذ به داخل شهر‌ها کاری از پیش نبردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که دولت نوپای عراق برای اجرای اصلاحات و تحقق خواسته‌های معترضان نیاز به آرامش و ثبات دارد، هسته‌های مخفی داعش حملات خود را به نیرو‌های امنیتی و مقاومت تشدید کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تارنمای اینترنتی بسیج مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی روز جمعه گزارش داد، نیرو‌های تیپ ۱۷ حشدالشعبی با پشتیبانی گردان سوم این نیرو‌ها حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به منطقه جنوب «عکاشات» در غرب استان الانبار را خنثی کردند. این حمله بدون هیچ خسارتی به نیرو‌های حشدالشعبی پایان یافت و ترویست‌های داعش پس از ناکامی پا به فرار گذاشتند.

نیرو‌های بسیج مردمی همچنین موفق شدند حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش را به شرق عراق دفع کنند. به گزارش شبکه السومریه، نیرو‌های تیپ اول فرماندهی عملیات دیاله هم توانستند حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش را که برای کنترل ورودی شهرستان خانقین در شرق عراق صورت گرفت، ناکام بگذارند. سازمان حشدالشعبی همچنین از شهادت مصطفی محسن سید مولی یکی از اعضای تیپ ۴۷ این نیرو‌ها در جریان مقابله با حمله داعش در ناحیه «جرف النصر» در شمال استان بابل خبر داد. دو منبع نظامی عراقی هم اعلام کردند که عناصر سازمان داعش شش عراقی از جمله پنج غیرنظامی را در شمال و شرق این کشور به شهادت رساندند. گشت نیرو‌های حشدالشعبی نیز پنج شنبه شب هدف انفجاری تروریستی قرار گرفت که در جریان آن یک عضو این گروه شهید و سه تن از اعضای تیپ ۲۳ نیرو‌های حشدالشعبی زخمی شدند. از سوی دیگر، منابع امنیتی از ادامه درگیری نیرو‌های حشدالشعبی عراق با داعش برای ممانعت از نفوذ این گروه تروریستی به مناطق الفارسیه در جنوب غربی بغداد و المزاریح در سامرا واقع در استان صلاح‌الدین خبر دادند. عناصر بازمانده داعش زمانی که کشور‌ها توجه خود را به مقابله با بیماری کرونا متمرکز کرده‌اند، درصدد هستند با ایجاد رعب و وحشت در عراق زمینه را برای قدرت‌گیری مجدد خود فراهم کنند. سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی نیز روز پنج شنبه در دیدار با جمعه عناد، وزیر دفاع عراق تأکید کرد که تلاش برای مبارزه و نابودی هسته‌های خفته داعش باید افزایش یابد.

دستور امریکایی

امریکا که تلاش می‌کند به هر نحوی شده حضور طولانی مدت خود را در عراق تثبیت کند، با استفاده از عناصر داعش به دنبال ایجاد ناامنی است تا بتواند حضور خود را توجیه کند. تروریست‌های بازداشت شده اعتراف کرده‌اند که حملات‌شان اخیرشان به دستور امریکایی‌ها انجام می‌شده است. خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» پنج شنبه شب اعلام کرد که طی یک عملیات امنیتی و با همکاری مردم در منطقه صحرای این کشور، یک باند متشکل از شش عضو داعش در کمین ارتش سوریه در این منطقه قرار گرفتند که در نتیجه آن سه تروریست کشته و سه نفر دیگر دستگیر شدند.

این سه تروریست در اعترافات خود گفتند که عملیات‌های تروریستی مختلف اعم از قتل، اعدام، ربودن و تخریب اموال عمومی و خصوصی را که مرتکب شدند، بسیاری از این عملیات‌ها را با هماهنگی سرکرده‌های داعش و نظامیان اشغالگر امریکایی انجام دادند. عدنان فیحان، رئیس فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق هم از تهدید‌ها و طرح امریکا برای هدف قرار دادن قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق و سایر چهره‌های سیاسی و رهبران حشدالشعبی پرده برداشت. به گزارش پایگاه خبری المعلومه فیحان روز جمعه گفت که اطلاعاتی وجود دارد که برنامه‌های امریکا را در این باره تأیید می‌کند. شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان اینکه این اقدامات با تحریک امریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهای‌شان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرز‌ها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند. نمایندگان پارلمان عراق و فرماندهان حشدالشعبی به شدت تلاش می‌کنند تا نیرو‌های امریکایی را از کشورشان اخراج کنند، ولی مقامات واشنگتن به شدت در مقابل آن مقاومت می‌کنند و حتی در هفته‌های اخیر سامانه‌های جدیدی در پایگاه‌های‌شان استقرار کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار