کد خبر: 1003383
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
زنی که به اتهام کلاهبرداری از خریداران خودرو بازداشت شده‌بود، پس از رهایی از زندان به همان شیوه از ۱۴۰‌نفر کلاهبرداری کرد و پول میلیاردی به جیب زد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اواخر تابستان سال گذشته بود که شکایت‌های مشابهی به پلیس تهران گزارش شد که نشان می‌داد زنی با وعده فروش خودروی اقساطی در حال کلاهبرداری از مشتریان است. یکی از شاکیان توضیح داد: برای خرید خودرو با شماره تماس آگهی فروش اقساطی تماس گرفتم. مدیر شرکت خودش را سیما معرفی کرد و بعد از شنیدن شرایط فروش تصمیم به خرید گرفتم. بعد از پرداخت ۵۰‌میلیون‌تومان قرار شد که خودرو را تحویل بگیرم، اما مدیر شرکت مدام امروز و فردا می‌کرد. بعد هم گفت که شرایط واگذاری تغییر کرده به طوری که مجبور شدم ۵۰ میلیون تومان دیگر به حسابش واریز کنم. بعد از واریز شدن پول و در حالی که منتظر واگذاری خودرو بودم متوجه شدم که شرکت جمع شده و او کلاهبردار بوده است.

در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان اضافه می‌شد، تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس‌آگاهی به دستور قاضی مأمور رسیدگی به پرونده شدند. خیلی زود مشخص شد که سیما از مجرمان سابقه دار است که قبلاً هم به همین اتهام بازداشت شده و به زندان افتاده بود و بعد از رهایی سریال کلاهبرداری‌هایش را شروع کرده بود.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها مأموران پلیس سرانجام موفق شدند مخفیگاه سیما را شناسایی و ۲۲‌اردیبهشت‌ماه او را بازداشت کنند. زن ۳۵‌ساله در اولین بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: من و همدستانم با درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودروی اقساطی فریب داده و اعتمادشان را جلب می‌کردیم. در اولین مرحله ۲۰ تا ۵۰‌میلیون از مشتری می‌گرفتیم تا بقیه پول را هنگام تحویل خودرو تسویه کند. سپس با ادعای تغییر شرایط فروش از آن‌ها پول بیشتری گرفته و سرانجام شرکت را تخلیه کرده و درجایی دیگر به کارمان ادامه می‌دادیم. سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: متهم اعتراف کرده است که به همین شیوه از ۱۴۰‌نفر کلاهبرداری کرده و سه ونیم میلیارد به جیب زده است. وی گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر وی در اداره ۱۴‌پلیس آگاهی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار