کد خبر: 1003373
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
جنجال مخالفان شروع لیگ برتر با کلیدواژه «سلامتی»
شروع فعالیت ۳۰ رشته انفرادی و صحبت‌هــای معاون وزیر بهداشت در خصوص آغاز تمرینات تیم‌های لیگ برتری فوتبال کافی بود تا مخالفان یک‌بار دیگر شمشیر را از رو ببندند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی که فقط پرسپولیس برای شروع مجدد لیگ تلاش می‌کند سایر تیم‌ها برای مختومه شدن پرونده فصل نوزدهم رقابت‌ها، آن هم بدون معرفی تیم قهرمان می‌جنگند. تا قبل از این مدیران، مربیان و بازیکنان در این جنگ فوتبال و کرونا شرکت داشتند، اما به تازگی پای پزشکان تیم‌ها نیز به قضیه باز شده و این جماعت تلاش می‌کنند تا با استفاده از احساسات مردم و کلیدواژه «سلامتی» در تصمیم‌گیری مسئولان تأثیرگذار باشند.

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت مصوبات ستاد کشوری مقابله با کرونا در خصوص لیگ‌های فوتبال را اینگونه توضیح داد: «فقط بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال باقی مانده و در سایر رشته‌های ورزشی، لیگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند. در حضور علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، رئیس فدراسیون‌های ورزشی و کارشناسان وزارت بهداشت تصمیمات خوبی گرفتیم. تصمیم‌گیری اولیه انجام شده و امروز نهایی می‌شود. در صورت تصویب نهایی این تصمیمات، از روز‌های بعد تیم‌ها به مدت سه هفته تمرینات خود را آغاز می‌کنند و متعاقب آن ۹ هفته باقی مانده از لیگ ظرف ۴۵ روز برگزار خواهد شد و تیم‌ها هر پنج روز یک‌بار به مصاف هم می‌روند.» پس از آن هم سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به شروع تمرینات اشاره کرد: «فعلاً در فاز تمرین پیش رفتیم و درباره انجام مسابقات، سفر تیم‌ها و مسائل این‌چنینی تصمیمی اتخاذ نشده است. تمرینات تیم‌ها باید با پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. بحث اصلی برای ما صعود و سقوط تیم‌هاست و در این قضیه فقط به لیگ برتر نگاه نمی‌کنیم. در دوره تمرینات هم ما هر ١۴ روز یک‌بار تست می‌گیریم تا وضعیت بازیکنان را زیر نظر داشته باشیم. اگر وضعیت شهر‌ها تغییری نداشت، قاعدتاً مسابقات را در شهر‌های بی‌طرف برگزار می‌کنیم.»

مخالفت پزشکان

در بین ۱۶ تیم لیگ برتری فقط سرخپوشان تهرانی هستند که برای برگزاری دیدار‌های باقی مانده لحظه‌شماری می‌کنند. پرسپولیس با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم شانس زیادی برای قهرمانی دارد و اگر لیگ ادامه نیابد قرمز‌ها منتظرند تا به عنوان قهرمان فصل نوزدهم معرفی شوند. سایرین هم تنها حرف‌شان نیمه‌کاره گذاشتن مسابقات، آن هم بدون معرفی تیم قهرمان و سقوط تیم‌ها به دسته پایین‌تر است!

در یکی، دو هفته اخیر مدیران یک‌تنه مخالفت می‌کردند، اما وقتی معلوم شد این مخالفت‌ها تا اینجا سودی نداشته، پزشکان تیم‌ها به کمک باشگاه‌های‌شان آمدند. آقایان دکتری که در خدمت تیم‌های لیگ برتری هستند متفق‌القول بر این باورند که شروع مجدد لیگ یعنی خودکشی.

دکتر ستوده، پزشک استقلال که اتفاقاً تجربه ابتلا به کرونا را نیز داشته در گفت‌وگویی رادیویی نسبت به آینده بازی‌ها هشدار داد: «من که خودم با این بیماری دست و پنجه نرم کردم و ۱۵ روز بستری بودم، می‌گویم که بستر لازم برای برگزاری مسابقات را نداریم. شرایط فوتبال ما مثل دیگر کشور‌ها نیست و هنوز در بحث قرنطینه و آزمایش‌ها مشکل داریم. ارزش جان انسان‌ها خیلی مهم است. به کسانی که این تصمیم را می‌گیرند، می‌گویم یکی از فرزندان‌شان را همراه تیم‌ها بفرستند.» پدرام خداقلی‌زاده، پزشک تراکتورسازی هم کم و بیش صحبت‌های دکتر ستوده را تأیید کرد: «با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ تیم ایرانی امکانات لازم برای رعایت موارد بهداشتی را ندارد. در صورت ابتلای یک بازیکن به کرونا، فوتبال و آینده‌اش نابود خواهد شد.» دکتر مصطفی اکبری، پزشک تیم نساجی مازندران نیز مستقیماً رئیس‌جمهور را مورد خطاب قرار داد: «برگزاری یا از سرگیری لیگ به معنای بازی با جان مربیان، بازیکنان و خانواده آنهاست. از دکتر روحانی، رئیس‌جمهور محترم می‌خواهم جلوی یک فاجعه انسانی را بگیرند.» اکبر نقوی، پزشک تیم پیکان از مهیا نبودن شرایط برای شروع مسابقات گفت: «فضای رختکن استادیوم‌ها کوچک است؛ چطور ۴۰ عضو یک تیم در این رختکن‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، حتی اگر یک فرد آلوده به ویروس در رختکن تنفس کند احتمال آلوده شدن چند نفر دیگر و به دنبال آن آلوده شدن خانواده و نزدیکان‌شان وجود دارد.» دکتر مجید زاده‌رحیم، پزشک تیم شهرخودرو هم در گفتگو با فارس اینگونه مخالفش را نشان داد: «بازیکنی که نزدیک به سه ماه است در خانه تمرین می‌کند، چطور می‌تواند در سه هفته برای شروع لیگ، آن هم به صورت فشرده، آماده شود. شروع لیگ برتر در شرایط کرونایی، یک خودکشی فوتبالی و ورزشی به شمار می‌رود که تبعات آن بسیار تلخ خواهد بود.»

جنجال مشترک

انتشار خبر فوت یک فوتبالیست نوجوان کرجی به نام متین که پیش از این در برنامه تلویزیونی ستاره‌ساز شرکت کرده بود، بهانه دیگری شد برای تعدادی از مربیان و مدیران باشگاه از جمله فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی تا با حساس جلوه دادن شرایط به مسئولان نسبت به تصمیمات جلسه امروز هشدار دهند. اگرچه مهلک بودن ویروس کرونا برای همه جهان ثابت شده و در کشورمان نیز هزاران نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، با این حال نمی‌توان پذیرفت که موج به راه افتاده علیه ادامه مسابقات لیگ تنها به خاطر مخاطرات این بیماری باشد. هر تیم دیگری هم که جایگاه فعلی پرسپولیس را داشت موافق برگزاری ادامه بازی‌ها بود و بقیه هم مخالف. اینکه آقایان مدیر، مربی و بازیکن جنجال بپا کنند و مدعی دفاع از سلامتی مردم باشند، موضوع چندان باورپذیری نیست، چراکه در روز‌های اخیر خیلی از تیم‌ها و بازیکنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند و تمرینات‌شان را برگزار کردند!

به نظر می‌رسد بسیاری بیشتر از آنکه نگران سلامتی خود و دیگران باشند از رسیدن جام قهرمانی به قرمز‌ها هراس دارند. البته هنوز ابهامات زیادی برای نحوه شروع مجدد لیگ وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها برگزاری مسابقات در شهر‌های سفید است، شهر‌هایی که شاید از نظر شیوع کرونا وضعیت مطلوبی داشته باشند، اما باید دید از نظر سخت‌افزاری هم توانایی میزبانی از چند بازی لیگ برتر را دارند. به هر حال امروز جلسه مهمی برگزار می‌شود و نتایج آن می‌تواند فوتبال داخلی را از بلاتکلیفی نجات دهد. بالاخره معلوم می‌شود گمانه‌زنی‌ها در خصوص شروع بازی‌ها از ۲۰ خرداد صحت دارد یا نه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار