کد خبر: 1003353
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو در زمینه تولید شمش فولادی در فروردین‌۹۹، گویای دستیابی به حدود ۵/۴ درصد از برنامه تولید ۳۳ میلیون تن نقشه راه امسال است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: برابر نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی ایران، قرار است امسال میزان تولید شمش فولاد به رقم ۳۳ میلیون تن برسد که عملکرد شرکت‌های یادشده گویای تولید یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۹۲۷ تن است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد یک درصدی دارد.

پارسال پیش‌بینی شده‌بود که میزان تولید شمش فولاد به رقم ۳۱‌میلیون تن برسد که آمار اعلامی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت (در نخستین نشست خبری که به شکل ویدئو کنفرانس در اردیبهشت ماه جاری برگزار شد) دستیابی به‌رقم بیش از ۲۸‌میلیون تن است، اما آمار‌های انجمن تولید کنندگان فولاد ایران افزون بر ۲۷‌میلیون تن است. فروردین‌ماه امسال عملکرد فولاد مبارکه، هرمزگان، سبا، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، فولاد چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بردسیر و بناب نشان می‌دهد که بیشترین رشد تولید متعلق به فولاد بردسیر با رشد ۲۵۸‌درصدی نسبت به فروردین‌۹۸ است و بر مبنای تولید ۴۹‌هزار و ۳۷۱ تن شمش محقق شد.

بیشترین کاهش تولید هم در نخستین‌ماه امسال مربوط به فولاد خراسان در بخش شمش (بیلت) بود که با رقم ۲۰‌هزار و ۳۸۰ هزار تن، نسبت به عملکرد در فروردین‌۹۸ به میزان‌۷۹ درصد افت نشان می‌دهد.

همچنین فولاد مبارکه با تولید ۶۳۶ هزار و ۱۶۰ تن که در مقایسه با فروردین‌۹۸ رشد ۹‌درصدی دارد، بیش از ۳۵ درصد کل تولید فروردین را در بین واحد‌های فولاد‌ساز یاد شده به خود اختصاص داد.

آمار‌های مورد بررسی گویای آن است که تولیدات فولادسازان مزبور در نخستین ماه امسال به رقم یک‌میلیون و ۱۰۹‌هزار و ۸۵۵ تن رسید که نسبت به عملکرد فروردین پارسال کاهش چهاردرصدی دارد.

تولید تیرآهن در گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم ۸ هزار و ۶۹۶ تن در فروردین‌۹۹ رشد ۲۸۵‌درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته در بین واحد‌های مورد بررسی رقم زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار