کد خبر: 1003332
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود نوشت: آمریکا متعهد به رژیم آپارتایدی است که موجودیت آن وابسته به نژادپرستی، اشغالگری، ترور و تهاجم و خیلی موارد دیگر است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت امور خارجه در واکنش به رشته توئیت «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در خصوص دومین سالگرد انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نوشت: به بیانی دقیق‌تر، آمریکا متعهد به رژیم آپارتایدی است که موجودیت آن وابسته به نژادپرستی، اشغالگری، ترور و تهاجم و خیلی موارد دیگر است.

در این توئیت آمده است: شراکتی که آمریکا آن را محترم می‌شمارد، بر ویرانی و کشتار در فلسطین و فراتر از آن بنا شده است. این ائتلاف جهان را به مراتب ناامن کرده است.

به گزارش مهر، در ۱۴ می ۲۰۱۸ رسماً سفارتخانه آمریکا در بیت‌المقدس افتتاح شد و وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که به مناسبت جشن افتتاح سفارتخانه صادر کرد، آن را در راستای وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور دانسته بود.

«ترامپ» در سخنرانی شش دسامبر ۲۰۱۷ نیز اعلام کرده بود «۷۰ سال پیش رئیس‌جمهور ترومن، اسرائیل را به رسمیت شناخت و از آن زمان اسرائیل نیز اورشلیم (بیت‌المقدس) را پایتخت خود می‌داند؛ بنابراین جا دارد ایالات متحده این شهر را پایتخت اسرائیل بشناسد»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار