کد خبر: 1003310
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
سازمان ملل متحد اعلام کرد، بعید است هفتاد و پنجمین مجمع عمومی این سازمان در ماه سپتامبر در نیویورک برگزار شود و در حال بررسی راه‌های جایگزین هستیم.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سخنگوی سازمان ملل میگوید که این سازمان به دنبال راه‌های مختلف برای برگزاری هفتادوپنجمین نشت مجمع عمومی سازمان ملل است که به طور سنتی سالانه در ماه سپتامبر در نیویورک برگزار میشد.

براساس گزارش رویترز، شهر نیویورک یکی از مراکز اپیدمی ویروس کرونا است و تا کنون جان بسیاری از شهروندان را در سراسر جهان گرفته است.

استفان دوژاریچ سخنگوی سازمان ملل افزود: خیلی سخت است که تصور کنیم هزاران نفر از سراسر جهان در نیویورک جمع شوند تا مجمع عمومی ر محوطه سازمان ملل در نیویورک مثل هر سال برگزار شود.

این اظهارات دوژاریچ در واکنش به مصاحبه اخیر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل مطرح شده است. گوترش گفته بود که بعید است که سازمان ملل امسال هزاران نفر را از سراسر جهان در نیویورک دور هم جمع کند.

گوترش همچنین گفته، ما در حال مطالعه و بررسی راه‌های مختلف و جایگزین برای برگزاری هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان هستیم و تکنولوژی دیجیتال ما را قادر میشازد این مجمع را نیز برگزار کنیم. بستگی به تصمیم اعضا دارد.

رویترز افزود: نشست ۱۹۳ عضو مجمع عمومی و ۱۵ عضو شورای امنیت طی دوماه گذشته به صورت مجازی برگزار شده است و احتمالا این رویه تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار