کد خبر: 1003283
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
اعتراف تروریست‌های داعشی:
ارتش سوریه طی عملیاتی امنیتی در منطقه "البادیه"، چند تروریست وابسته به داعش را دستگیر کردند و آن‌ها در جریان بازجویی، اعتراف کردند که عملیات‌های تروریستی خود در این کشور را با هماهنگی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی انجام می‌دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ارتش سوریه طی یک عملیات امنیتی و با همکاری مردم در منطقه صحرای سوریه (البادیه)، کمینی بر اعضای یک گروهک وابسته به داعش نصب کردند که در نتیجه آن سه تروریست کشته و ۳ نفر دیگر بازداشت شدند.

این سه تروریست در اعترافات خود که از تلویزیون سوریه پخش شد، اعلام کردند که بسیاری از عملیات‌های تروریستی، خواه قتل و کشتار، اعدام، ربودن و تخریب اموال عمومی و خصوصی را از طریق هماهنگی سرکرده‌های داعش و نظامیان اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه" التنف" در مرز سوریه با اردن انجام می‌دادند.

این تروریست‌ها که در رده سنی ۱۹ تا ۲۲ سال قرار دارند، از شیوه فریب خوردنشان و پیوستن به گروهک تروریستی داعش سخن گفتند و تصریح کردند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، با جانشین "ابوبکر البغدادی" بیعت کردند و سپس در پادگان‌های این گروه در مناطق مختلف استفاده از سلاح‌های مختلف آمریکایی را آموزش دیدند.

این تروریست‌ها با بیان اینکه دستورات عملیات‌های تروریستی و اهداف این عملیات‌ها از سوی نظامیان اشغالگر آمریکایی در التنف صادر می‌شد، خاطرنشان کردند که نظامیان آمریکایی به «حسن علقم الجزراوی» یکی از سرکرده‌های داعش دستور می‌دادند که عناصر این گروهک نیرو‌های ارتش سوریه را در منطقه" تدمر" و فرودگاه" تی‌فور" و میدان‌های نفتی نزدیک شهر تدمر هدف قرار دهند.

این تروریست‌ها همچنین به هماهنگی میان سرکرده‌های داعش با سرکرده گروهک "مغاویر الثوره"- از شاخه‌های تشکیلات موسوم به "ارتش آزاد"- و همچنین با گروه "نیرو‌های دموکراتیک سوریه" (قسد) - که مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند- خبر داد.

یکی از این تروریست‌ها به مذاکرات میان گروه‌های دموکراتیک سوریه با داعش در الرقه اشاره کرد و گفت: "ما در هر عملیاتی که با اطلاع آمریکایی‌ها انجام می‌شد با نیرو‌های دموکراتیک سوریه هماهنگ می‌کردیم. یک بار که الرقه به سمت دیر الزور می‌رفتیم چند خودروی آمریکایی و چند خودروی نیرو‌های دموکراتیک محافظ ما بودند و همزمان ۴ فروند بالگرد از ما پشتیبانی هوایی می‌کرد. "

تروریست‌ها گفتند که پایگاه التنف جای امنی برای تروریست‌های داعش بوده و آن‌ها نیازمندی‌ها خود را از این منطقه تامین می‌کردند و حتی اگر کسی مجروح می‌شد برای درمان به آنجا منتقل می‌شد. آنجا پناهگاه داعش بود و در مواردی که ارتش داعش را در منطقه‌ای محاصره می‌کرد و عناصر آن قادر به بازگشت به آنجا نبودند به پایگاه التنف می‌رفتند و چند هفته‌ای در آنجا مستقر می‌شدند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار