کد خبر: 1003216
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با یک رادیوی صهیونیستی اعلام کرد رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که دیروز به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، در مصاحبه با «Radio Kan Bet» در خصوص تنش‌ها با ایران و طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری گفتگو کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، پامپئو درباره این طرح مدعی شد: «دولت اسرائیل درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد. امیدوارم فلسطینی‌ها درک کنند که صلح برای آن‌ها خوب است.»

وی همچنین گفت زمان سختی (بحران کرونا) در کل جهان است، اما این رابطه‌ای (رابطه با رژیم صهیونیستی) مهم در زمانی مهم است. پامپئو در ادامه به موضوع ایران اشاره کرد و گفت: من با نتانیاهو و (بنی) گانتز درباره موضوعات مختلفی گفتگو کردم، (از جمله) درباره ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی آن.

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سفری یک روزه وارد فلسطین اشغالی شد و با مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و شریک او در کابینه، «بنی گانتز» دیدار کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل‌هیوم» گفته بود از جمله محور‌های گفت‌وگوی او با مقام‌های اسرائیلی این بوده که همه عوامل الحاق مورد بررسی قرار گیرند. او درباره این طرح گفت: «با مقام‌های اسرائیل درباره مسائل مرتبط با آن (الحاق کرانه باختری) رایزنی کردیم - درباره نحوه رسیدگی به همه مسائل دخیل و نحوه حصول اطمینان از اینکه چطور می‌توان این کار را به صورتی مناسب انجام داده تا نتایج آن مطابق با چشم‌انداز صلح باشد [رایزنی کردیم].»

مساله الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی پس از انتخابات مارس و توافق نتانیاهو و بنی گانتز برای تشکیل کابینه ائتلافی جدی‌تر شده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی و سفید اخیرا بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آن‌ها آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از ماه ژوئیه است. طبق توافق نتانیاهو و گانتز، اجرای این تصمیم منوط به موافقت واشنگتن است.

صد‌ها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند، زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار