کد خبر: 1003202
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حفظ کرامت مؤمنین در این کمک رسانی‌ها گفت: باید بیشتر فرهنگ همدلی و مساوات و کمک مومنانه را که تاکید رهبر معظم انقلاب است را در منطقه خویش اشاعه داده و مساجد و پایگاه‌ها را حساس کرد.

محسن ایرانزاد،رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان آذربایجان‌شرقی در جلسه‌ای با عوامل این ستاد اظهار کرد: امروز حضور در جمع مومنینی هستم که ایثارگرانه قیام کرده‌اند.

وی افزود: وقتی دو ماه پیش خواستیم این موضوع را شروع کنیم با شک و شبهه جلو رفتیم و نگران از موفقیت داشتیم زیرا ما یک ساختار نظام‌مند و اداری و دولتی نیستیم بلکه ما از ابتدا مردمی بوده و به این شکل هم ادامه دادیم.

رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان با بیان اینکه موضوع( ایجاد ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت) را با نماینده ولی‌فقیه و رئیس علوم پزشکی تبریز مطرح کردیم که با استقبال زیادی هم روبرو شدیم، افزود:  در حالی که اگر موفق هم نمی‌شدیم قرار بر این بود که به تعداد اعضای ستاد یک بسته معیشتی اهدا کنیم.

وی ادامه داد: همراهان ما در ستاد افراد بزرگوارانی هستند که از همه اقشار می‌باشند و اگر برکاتی در کارمان بود، نشات گرفته از فضل پروردگار  و همراهی شما بود.

ایرانزاد با تاکید بر اینکه خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد، افزود: فراموش نکنیم این کار برای رضای خداوند قادر و متعال  است، پس راستی و صداقت مرام‌مان باشد.

در انتخاب نیازمند دچار اشتباه نشویم

ایرانزاد با تاکید بر اینکه ما امانت‌دار امانت‌های مردم هستیم، پس حداکثر تلاش را بکنیم که در انتخاب اشخاص نیازمند دچار اشتباه نشویم، افزود: اهدا کنندگان باید اطمینان کسب کنند که بسته‌ها کجا می‌رود از این‌رو اگر کمکی به ما می‌شود ناشی از همین اطمینان است.

وی گفت: ما افرادی داشتیم که حتی قیافه‌اش به یک خیّر نمی‌خورد ولی ۵ میلیون تومان کمک کرده است و ما باید مدام از اینگونه افراد یاد کنیم.

رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان تصریح کرد: ستاد منطقه جامعیت منطقه درون خویش را بشناسند و اولویت‌بندی در تهیه لیست از مناطق محروم باشد.

وی افزود: ستاد منطقه عناصر موثر تمام محلات منطقه را شناسایی و آنها را در مجموعه خویش جای دهد.

رعایت عزت نیازمند

ایرانزاد گفت: بسته‌های معیشتی ارزش چندانی در برابر آبرو و حیثیت اشخاص ندارد، پس بدون فیلمبرداری، درج نام ستاد و شبانه توزیع شود.

وی متذکر شد: ستاد نباید همه را مقید کند که از آنها تبعیت کنند، بلکه به یک تفاهم و تعامل برای کمک به محرومین و عدم موازی‌کاری از تمام عناصر موثر استفاده بهینه به عمل آید.

ایرانزاد گفت: ایجاد ساختار درون ستاد و محل ستاد و عناصر اجرایی از وظایف مسوولان ستاد منطقه می‌باشد به طوریکه تصمیمات ستاد، هیئت امنایی بوده، روحانیون، خیرین و معتمدین منطقه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیر اجرایی ستاد بدون ساختار و بدون برنامه‌ریزی توان و انرژی بیشتری مصرف می‌کنیم و کم نتیجه می‌گیریم پس برای یک مدت کوتاه هم این اصل را فراموش نکنیم.

ایرانزاد توضیح داد: مسوولان مناطق باید پویا و فعال جهت خدمت به نیازمندان، هم باید فکر کنند، هم برنامه بریزند و سریع عمل کنند، قبل از اینکه این ماه رحمت از دست ما خارج شود.

فرصت ۱۰ روزه برای پیوستن به کاروان

وی تاکید کرد: ۱۰ روز از رمضان مانده است و اگر تلاش کنیم جواب می‌گیریم ولی اگر بخوابیم تا آخر خوابیده‌ایم و ماه رحمت را از دست خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ساختار ستاد به شکلی است که حتی یک ریال هم در سیستم ثبت شده است.

رئیس ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان در ادامه ابراز کرد: باید بیشتر فرهنگ همدلی و مساوات و کمک مومنانه را که تاکید رهبر معظم انقلاب است را در منطقه خویش اشاعه داده و مساجد و پایگاه‌ها را حساس کرد.

وی به طرح‌هایی از قبیل  گرفتن  حتی یک کیلو برنج یا یک مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و گفت: و این همان کوچک‌های بزرگ است ولی قبول داریم که ما ظرفیتی در کمک به نیازمندان ( کمک مومنانه) برای بانوان باز نکرده و این را نقصان خود می‌دانیم.

دبیر ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت تصریح کرد: حمایت از اقشار کم برخوردار، بدون همراهی و همدلی و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مردمی امکان‌پذیر نیست. 

وی با ابراز امیدواری از تبدیل شدن این امر به یک سنت حسنه و فرهنگ اجتماعی، خاطرنشان کرد: اکثر مردم تبریز در قبال افراد آسیب دیده از کرونا، خود را متعهد به کمک‌رسانی و ... می‌دانند که این امر بسیار قابل تحسین و قدردانی است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر