کد خبر: 1003171
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
ضرورت دقت و شناخت از منابع خودشناسی
گاهی اتفاقی می‌افتد و ماجرایی پیش می‌آید. ماجرا‌هایی که نگرانی‌هایی برایمان به وجود می‌آورد. ممکن است این نگرانی‌ها از سر برداشت‌های شخصی ما درباره ماجرا‌های زندگی‌مان پیش آمده باشد. برداشت‌هایی که با گفتگو‌های ذهنی ما ممکن است هر ساعت بیشتر و بیشتر شود. در پی این افکار و ذهنیات معمولاً دلشوره پیش می‌آید و دلهره، احساسی مشوش و پریشان‌کننده. احساسی که برایمان خوشایند نیست. معمولاً در پی این اتفاقات و دلشوره‌ها ما هم تصمیماتی می‌گیریم. تصمیماتی که ممکن است درست نباشد، چون ممکن است برداشت ما از ماجرایی که ما را به آن تصمیمات واداشته است، از اساس درست نباشد.
خاتون تهرانی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین:  برای رهایی از این احساس دلشوره و نگرانی که ممکن است ما را از مسیر درست‌مان گمراه کند، به تکنیک‌هایی نیاز داریم. بسیاری هستند که قلبی مطمئن و درونیاتی قوی دارند که می‌توانند با قدرت در برابر منفی‌بافی ذهن در اثر سوءبرداشت‌ها بایستند و به اشتباه نیفتند، ولی بسیاری دیگر نیز هستند که به گفته استادی اهل معرفت با افکار راهی می‌شوند و به هرجایی که آن‌ها را بکشاند می‌روند.

به نظر می‌رسد این افکار که می‌شود گفت مسموم هستند، کارشان همین است که ما را همراه خود سازند تا از جایی که باید باشیم، راهی شویم و به جایی برویم که جای ما نیست. شگفت‌آور است که تا به همین لحظه بسیاری از ما بار‌ها و بار‌ها با آن‌ها همسو شده‌ایم و به جا‌هایی رفته‌ایم که آن‌ها خواسته‌اند. وقتی جرقه‌ای از آن‌ها در فکرمان درخشیده است، با عمیق شدن و پر و بال دادن به آن‌ها بزرگ‌شان کرده‌ایم.

انگار با اندیشیدن به آن‌ها ارزشمندشان کرده‌ایم. با این کار شاید حواس‌مان نباشد که چقدر بزرگ‌شان کرده و قدرتمندشان می‌کنیم. مراقبه‌ها و راه‌های خداشناسی و خودشناسی که در این زمینه وجود دارد، برای غلبه بر این مشکل پیشنهاد می‌شود. به این منظور می‌توان به کتاب‌هایی که در این زمینه وجود دارد مراجعه کرد. خوشبختانه هم‌اکنون کتاب‌های متعددی در این زمینه در کشور ترجمه یا تألیف شده است که با جست‌وجوی کوچکی در اینترنت می‌توان به بسیاری از آن‌ها دست یافت. سایت‌ها و شبکه‌های مختلف مجازی هم وجود دارد که در این‌باره کمک‌رسان ما هستند ولی باید توجه داشت که در این راه به هر منبعی اعتماد نکنیم. متأسفانه هم‌اکنون منابع متعددی که به ویژه در شبکه‌های مجازی وجود دارد یا کلاس‌های متعددی که به صورت حضوری برگزار می‌شود و شاید به دلیل شرایط فعلی رواج بیماری ویروسی، آن‌ها هم آنلاین برگزار شوند، وجود دارند که ممکن است استفاده از آن‌ها مشکلی از ما حل نکند که هیچ، مشکلات بسیاری را نیز برایمان به وجود آورد. بنابراین برای بهره‌گیری از آن‌ها احتیاط کنیم. به گفته حضرت علی (ع) هر کس خود را شناخت خدای خود را شناخته است، پس در واقع در راه خداشناسی با دقت برخورد کنیم و برای استفاده از منابعی که سرراهمان قرار می‌گیرد، با شناخت پیش برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار