کد خبر: 1003133
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:به امید خدا در نیمه نخست سال جاری در ۹ استان و در نیمه دوم سال در دو استان افتتاح موزه دفاع مقدس را خواهیم داشت.
سرویس ایثار و دفاع مقدس جوان آنلاین: سردار بهمن کارگر رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور صبح در نشست روسای کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با تاکید بر اهتمام همه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط در اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، توضیح داد: برنامه‌های تدوین شده در حوزه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با جدیت دنبال شود، چراکه هر آنچه که امروز داریم و به آن افتخار می‌کنیم به واسطه دفاع مقدس و ارزش‌های آن به دست آورده‌ایم.
وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: برابر دستورالعمل مصوب هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغیه ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح به کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری، مقرر شده است تا در سال ۱۳۹۹ که با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مصادف است، برنامه‌های ویژه‌ای را در سراسر کشور در جهت ترویج ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه داشتن خاطره حماسه سازان دوران دفاع مقدس داشته باشیم که این برنامه‌ها از سوم خرداد به مدت ۴۳ هفته در سراسر کشور آغاز می‌شود.

سردار کارگر افزود: اگرچه مواجهه با ویروس کرونا تا حدودی برنامه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اما باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ویدئو کنفرانس، فعالیت‌های خود را با قدرت انجام دهیم. باید سعی کنیم در سال جاری حتما خدمت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران برویم یا اینکه به جهت حفظ پروتکل‌های بهداشتی با یک تماس تلفنی و ارسال یک تقدیر نامه از زحمات و ایثارگری این عزیزان قدردانی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از پیشرفت‌های امروز در حوزه‌های مختلف متاثر از تجربیات و روحیه جهادی دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ما را به این خودباوری رساند که حتی می‌توان با تلاش و ممارست به اهداف والا دست پیدا کرد و این کار بزرگ را مدیون تلاش شهید طهرانی مقدم‌ها و همکاران‌شان در نیروی هوافضای سپاه پاسداران هستیم و این موفقیت‌ها در واقع ثمره خون شهدا، ایثارگران و انجام کار‌های انقلابی و جهادی است؛ لذا دستیابی به این موفقیت بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم.

سردار کارگر در خصوص افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در سال جاری گفت: به امید خدا در نیمه نخست سال جاری در ۹ استان و در نیمه دوم سال در دو استان که در مجموع ۱۱ استان است، افتتاح موزه دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر انجام فعالیت‌های تبلیغی و محیطی گفت: باید در نسل جوان، انگیزه تحقیق در حوزه دفاع مقدس را ایجاد کنیم، تا این سوال را از خود بپرسند که مگر پدران ما در آن زمان چه کار کرده‌اند که پس از گذشت چهل سال همچنان آن حماسه‌ها و حماسه ساز‌ها مورد توجه هستند.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اینکه دفاع مقدس نویدی از معنویت، خودباوری، پیشرفت و اعتماد بنفس را برای نسل جوان به همراه دارد، افزود: مهمترین مسئله دفاع مقدس مسئله تغییرات اصلاحی در افراد بود و در واقع می‌توان گفت دفاع مقدس عرصه انسان سازی بود، چه بسیارافرادی که شاید پیشینه و گذشته خوبی نداشتند، اما وقتی به جبهه‌های حق علیه باطل می‌آمدند، متحول شده و به انسان‌هایی وارسته و ارزشمند تبدیل شدند و ما این موارد را با چشمان خودمان در آن دوران مشاهده کردیم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک جشن ملی بزرگ به وسعت تک تک ملت بزرگ ایران است، گفت: از آنجا که همه اقشار، اقوام و گروه‌ها در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، و در آن سهیم هستند، جشن بزرگ چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز متعلق به تک تک ملت ایران است و همه باید در این جشن ملی حتی با نصب یک پرچم بر سر درب مغازه یا منزل سهیم باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید کاری کنیم تا در سوم خرداد و هفته دفاع مقدس سال جاری، فضای شهر و کشورمان رنگ و بوی دفاع مقدس بگیرد و همه کمیته‌ها تشکیل شده در ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این رابطه می‌توانند به نحوی فعالیت و کار تبلیغی مورد نظر خود را انجام دهند و ما نیز به عنوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خود را موظف می‌دانیم تا از این کمیته‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
بسمه تعالی
لطفا از کلمه موزه استفاده نکنید. بود قدیمی بودن و کهنگی میدهد ضمنا خارجی است. کلمه درست به زبان فارسی "گنجینه" است. البته آثار دفاع مقدس واقعا کنج است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار