کد خبر: 1003126
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
دبیر جشنواره "تجلی وفاق" خبر داد
رضایی با اشاره به ارسال ۳۰ هزار اثرادبی و هنری به جشنواره خدمت گفت: این جشنواره در راستای لبیک به مطالبه امام خامنه‌ای در جهت ثبت حماسه آفرینی مدافعان سلامت و تجلیل از آنان، از اسفند ۹۸ آغاز به کار کرده است.
به گزارش جوان‌آنلاین به نقل ازخبرگزاری بسیج، علی رضایی دبیر جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور و نخستین جشنواره "تجلی وفاق" (جشنواره خدمت) به برگزاری نخستین جشنواره خدمت درراستای تجلیل از زحمات کادر درمانی کشور افزود: در راستای لبیک به مقام معظم رهبری درتقدیر و تشکر از کادرخدوم بهداشتی و درمانی کشور، در صدد بر آمدیم با برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "تجلی وفاق" با دریافت آثار در زمینه‌های مختلف هنری، جلوه‌های مختلف ایثارگری و خدمت رسانی را به همگان و به نسل‌های آتی کشوربنمایانیم ویقینا جشنواره خدمت، گام بلند در راستای حمایت از آثار ادبی و هنری با موضوع مدافعان سلامت است.

وی تاکید کرد: شیوع بیماری منحوس کرونا درسطح کشور و انجام اقدامات مقابله، پیشگیری و درمان توسط کادرخدوم بهداشت ودرمان کشور و همچنین اقدامات مقابله‌ای اعم از ضدعفونی معابرو محلات و شهرها، تهیه و تولید ماسک و دستکش و سایر امکانات پزشکی توسط بسیجیان، کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از این بیماری توسط خادمین شهدا و گروه‌های جهادی خادمین شهدا و نیز تاکید و فرمان، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در جهت ثبت حماسه آفرینی‌های مدافعان سلامت؛ قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در راستای لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت در خصوص تقدیر از این زحمات صورت گرفته، ثبت و ضبط این اقدامات برای آیندگان، از اسفندماه سال ۹۸ اقدام به برگزاری جشنواره ملی تجلی وفاق در رشته‌های هنری فیلم، عکس، مستند، خاطره، دلنوشته، پوستر و ... نموده است.

رضایی با اشاره به اینکه جهادگران، خادمین شهدا و نیرو‌های بسیجی در کنار تلاش‌های مدافعان سلامت، تلاش گسترده‌ای در راستای مقابله با ویروس کرونا داشته اند، اظهار داشت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی زحمات فراوانی در راستای درمان بیماران کرونا کشیده اند که شایسته تقدیر است و در کنار این فعالیت ها، تلاش‌های گروه‌های بسیجی، مردمی، جهادگر و خادم الشهدا در جهت ضدعفونی کردن معابر، تهیه وسایل بهداشتی مورد نیاز کادر درمانی و مردم، برگزاری رزمایش انفاق مومنانه و ... حائز اهمیت است که باید از آنان تجلیل کرد و جشنواره خدمت ثبت کننده تمام این تلاش‌ها و از خود گذشتگی هاست.

دبیر نخستین جشنواره "تجلی وفاق" خاطر نشان کرد: با انجام تبلیغات صورت گرفته توسط جشنواره مردمی، تاکنون بیش از ۳۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره تجلی وفاق (جشنواره خدمت) ارسال شده است و پیش بینی می‌شود ارسال آثار ادبی و هنری به این جشنواره تا ۱۰۰ هزار اثر نیز افزایش پیدا کند.

رضایی، در خصوص مهلت ارسال آثار به جشنواره مردمی اظهار داشت: خرداد ماه، آخرین فرصت ارسال آثار به این جشنواره است و با اعلام عادی شدن اوضاع توسط ستادفرماندهی مقابله با کرونا در کشور و داوری آثار ارسال شده، اختتامیه این جشنواره با تجلیل از برگزیدگانش برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره خدمت در پایان گفت: تا به امروز بسیج هنرمندان، بسیج جامعه پزشکی، سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه‌های استانی، صداوسیما، کمیته خادمین شهدا، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها حضور فعال و موثری را در برگزاری این جشنواره مردمی داشته اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار