کد خبر: 1003073
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل:
مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: سال گذشته ۳۷۳ زندانی مالی غیرعمد با کمک خیرین آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رقم محکومیت این تعداد زندانی 30 میلیارد تومان بوده که نیمی از این مبلغ را از شکات رضایت گرفتیم و مابقی با کمک ستاد دیه و خیرین و پرداخت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به حسب شاکیان پرداخت شده تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض ستاد دیه 2 میلیارد و 160 میلیون تومان بوده و ما از طرق مختلف به ویژه همکاری چهار بانک عامل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کردیم که ستاد دیه نیز با تقسیط این بدهی‌ها سعی کرده کمک‌کار خانواده‌های مددجویان باشد.

مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل به فعالیت 18 ساله ستاد دیه در استان اشاره کرد و گفت: ستاد دیه استان از بدو فعالیت تاکنون زمینه آزادی 5 هزار نفر را در استان اردبیل فراهم کرده و همچنان این فعالیت‌ها ادامه دارد.

محبوبی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان ستاد دیه استان تلاش می‌کند تا با برگزاری مراسم گلریزان به صورت غیرحضوری زمینه جذب کمک‌های مردمی و خیرخواهانه را فراهم آورد تا زندانیان جرایم غیرعمد در پنج گروه که براثر حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، نفقه و مهریه و بدهی مالی و چک و ورشکستگی گرفتار زندان شده‌اند، از بند رها شوند.

وی به اولویت ستاد دیه در شناسایی و کمک به این زندانیان نیازمند و مستحق اشاره و تصریح کرد: شیوه‌نامه‌ای که در این زمینه تدوین شده اولویت آزادی زندانیان را خانواده‌های شهدا و ایثارگران، زنان سرپرست خانوار به ویژه محکومان زیر 18 سال است که ما تلاش می‌کنیم با این اولویت امکان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنیم.

مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل اضافه کرد: ستاد دیه تنها در مرکز استان فعالیت می‌کند و در شهرستان‌ها کمک‌های جمع‌آوری شده از طریق ستاد دیه برای آزادی زندانیان هزینه شده که اولین شرط کمک ما زندانی بودن فرد مورد نظر است و به هیچ وجه در خارج از زندان پرونده‌ای بررسی نمی‌شود.

محبوبی به فعالیت اکیپ‌های تحقیقاتی ستاد دیه در شهرستان‌ها با هدف شناسایی زندانیان واجد شرایط برای کمک ستاد اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا حیثیت و آبروی زندانیان حفظ شده و خدشه‌ای به آن وارد نشود.

وی جمعیت کیفری استان را در مقایسه با کشور پایین اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا این زندانیان در مدت سپری کردن محکومیت خود گرفتار زندانیان پرخطر نشوند و از همین روی نهادهای حمایتی نیز کمک می‌کنند تا به سرعت بستر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم آید.

مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل پرداخت 250 میلیارد تومان بدهی مددجویان و محکومان جرایم غیرعمد را در 18 سال اخیر در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: سعی‌مان بر این است تا در ماه مبارک رمضان نیز با کمک خیرین و ستاد دیه زمینه آزادی محکومان جرایم غیرعمد را تا حد وسع و توان مهیا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر