کد خبر: 1003066
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
استاندار آذربایجان‌شرقی پرداخت سهم استان از محل جرایم تخلفات رانندگی و هزینه‌کرد آن برای تجهیز هرچه بیشتر معابر و جاده‌های استان به امکانات ترافیکی و تسریع در احداث و تکمیل ایستگاه‌های پلیس راه در برخی محورهای جاده‌ای استان را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی در نخستین جلسه شورای راهبری تصادفات رانندگی استان در سال ۹۹، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای کاهش آمار حوادث ترافیکی در استان و شهر تبریز، گفت: موقعیت خاص ترانزیتی استان از جمله عواملی است که امکان تصادفات رانندگی را افزایش می‌دهد، ولی در سایه اتخاذ تدابیر مناسب توسط پلیس و سایر دستگاه‌های مسوول، می‌توان از بروز این حوادث پیشگیری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در استان، گفت: کمترین آمار حوادث و سوانح ترافیکی نیز برای ما قابل قبول نیست و باید بیش از پیش برای کاهش هرچه بیشتر این سوانح و به‌ویژه حوادث رانندگی منجر به فوت تلاش شود.
 
وی، اجرای پروژه‌های راه‌سازی و اصلاح و ترمیم جاده‌های مواصلاتی و روستایی را از مهم‌ترین دغدغه های استان برشمرد و گفت: در حال حاضر، نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور اجرا می شود که بیشتر از یک سوم آنها در آذربایجان شرقی در حال اجراست.
 
پورمحمدی همچنین بر ترمیم سالانه بخشی از جاده‌های روستایی استان تاکید کرد و افزود: توجه به این موضوع می تواند در آینده ای نه چندان دور، تمامی راه های روستایی استان را برای رانندگان، امن کند.
 
وی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی در استان، گفت: پیشرفت برخی از پروژه‌ها مانند رینگ دوم آزادراه زنجان- تبریز- ارومیه، رضایت‌بخش نیست و اگر پیشرفت مورد انتظار را در هفته‌های آینده شاهد نباشیم، تدابیر دیگری برای این موضوع می اندیشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه توجه جدی به توسعه آموزش‌های ترافیکی در استان را خواستار شد و ادامه داد: کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور باید به یک فرهنگ مستمر و عزم عمومی تبدیل شود.
 
 وی عمل به قانون را اصلی‌ترین وظایف مسوولان و مطالبه جدی مردم از دستگاه‌های دولتی برشمرد و افزود: در کنار توجه به آموزش‌های فرهنگی باید قانون را در برابر متخلفان اجرا کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تبیین برخی استانداردهای مربوط به حوزه راه‌سازی در معابر شهری و روستایی، توجه عملیاتی دستگاه های مسوول به آموزش های همگانی با هدف کاهش حوادث و سوانح رانندگی را ضروری دانست.

جواد رحمتی با اشاره به وضعیت درآمدها و منابع مالی دولت در شرایط فعلی گفت: کمبود اعتبارات، تنها بخشی از عوامل مربوط به مشکلات است و مدیریت نادرست در بسیاری از حوزه ها، مهم ترین عامل در حل نشدن مشکلات است.

در این جلسه گزارشی از روند تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات درون شهری و طرح پیشنهادی کاهش تصادفات برون شهری استان، الزامات نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و وضعیت حوادث ترافیکی در سال ۹۸ از سوی مسوولان مربوطه ارائه و درخصوص مسائل این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر