کد خبر: 1003059
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
بودجه 500 میلیارد تومانی برای تملک باغ‌های قدیمی تبریز
عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد‌ تومان در سال ۹۹ برای تملک باغات قدیمی تبریز اختصاص داده شده است، گفت: شهرداری تبریز باید دقت کند که به نحو احسن از این بودجه استفاده و دغدغه‌ها را در این زمینه رفع کند.

عبدالله تقی‌پور  در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه باید ابزارهای کنترل استفاده بی‌رویه از برچسب‌های تبلیغاتی به‌روز‌رسانی شود، چراکه قوانین مصوب قدیمی و فاقد اجبار کافی هستند، اظهار داشت: باید توجه شود که جریمه‌ قانونی در صورت استفاده بدون مجوز از برچسب‌های تبلیغاتی برای اکران آن است نه تخلف.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار فضای سبز شهر تبریز امر مهمی بود که با نامگذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال فضای سبز و تخصیص اعتبار به آن به وقوع پیوست، گفت: این امر موجب راه‌اندازی حرکتی مهم و مثبت در گسترش فضای سبز شهری خواهد بود.

تقی‌پور ادامه داد: اختصاص حجم بالای اعتبار برای فضای سبز موجب ایجاد اشتغال بالا در زمینه فضای سبز خواهد بود که در کنار توسعه پایدار فضای سبز محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد‌ تومان در سال ۹۹ برای تملک باغات قدیمی تبریز اختصاص داده شده است، گفت: شهرداری تبریز باید دقت کند که به نحو احسن از این بودجه استفاده و دغدغه‌ها را در این زمینه رفع کند.

عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه نگهداری یک‌میلیون درخت کاشته شده در سال ۹۹ بسیار مهم است، یادآور شد: یکی از راهکارهای حفظ درختان، عقد قرارداد‌های نگهداری سه ساله است تا به نحو احسن از این درختان نگهداری شود و تضمین‌های لازم برای نگهداری از پیمانکاران اخذ شود.

تقی‌پور با بیان اینکه هزینه کرد مهم نیست، گفت: مهم نگهداری از یک‌میلیون درخت است که بتوانیم در پاییز و زمستان از آنها نگهداری کنیم.

وی درخصوص ایجاد کمربند سبز در حاشیه‌  تبریز یادآور شد: در ایجاد ترانشه‌ و باکس‌گذاری دقت شود و از صرف‌ هزینه‌هایی بی‌ خود اجتناب شود.

تقی‌پور با بیان اینکه مهم‌ این نیست که چه تعداد درخت کاشته شود مهم ‌این ‌است که چه تعداد از این درختان را بتوانیم نگهداری کنیم و به ثمر برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر