کد خبر: 1002999
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
در نشست نمایندگان منتخب دانشگاهی عنوان شد
اولین نشست نمایندگان منتخب دانشگاهی مجلس یازدهم با میزبانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برگزار شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:  در این نشست همدلانه منتخبان حاضر ضمن معرفی سوابق علمی، تخصصی و اجرایی خود، دغدغه‌ها، اولویت‌های کاری، کمیسیون مورد علاقه و علت انتخاب آن را توضیح دادند و غالباً بر تشکیل فراکسیونی فعال و تأثیرگذار به نام دانشگاهیان تأکید کردند.

در ادامه دکتر سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ضمن اشاره به فلسفه و ضرورت این نشست خلاصه‌ای از مراحل شکل‌گیری و فعالیت‌های کانون طی سال‌های اخیر و آمادگی برای هر گونه همکاری با مجلس یازدهم را تشریح کرد. وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد استادان انقلابی دانشگاه‌ها بدون مداخله در روند امور مجلس از همکاران مجلسی انتظار کارایی و تعامل عالمانه بیشتری در پیگیری وظایف قانونی مجلس دارند. وی افزود: پس از ۴۰ سال تجربه قانونگذاری دیگر نباید فرایند آزمون و خطا تکرار شود، از سویی نباید فراموش کرد که بعد نظارتی مجلس در پیشبرد کشور به سوی اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب که بخش عمده آن در اسناد بالادستی تجلی یافته بسیار مهم است. حسینی ادامه داد در شرایطی که به تعبیر رهبری معظم برخی تلاش می‌کنند مسئولان و تصمیم سازان کشور را دچار خطای محاسباتی کنند، مجلس یازدهم می‌تواند با انتخاب مسیر درست و رقم زدن توفیقات چشمگیر در سال اول فعالیت زمینه را برای تشکیل دولت انقلابی و کارا در سال آینده مهیا سازد تا شاهد انسجام قوای سه‌گانه برای حل مشکلات جامعه و پیشرفت کشور باشیم.

در این نشست که چهره‌های سرشناس مجلس حضور داشتند آقایان میرسلیم، میرتاج الدینی، اقبال شاکری، شمس‌الدین حسینی، نیکزاد، پورابراهیمی، زاهدی، مقتدایی، متفکر آزاد، ساداتی‌نژاد، بحرینی، تقی پور، رضوانی، حاج بابایی، قادری، نادری، جلال زاده، خاندوزی، دهنوی و... به اختصار به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص شرایط کنونی کشور، توقعات مردم از مجلس و برخی پیشنهادها، برنامه‌ها و راهکار‌ها پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار