کد خبر: 1002983
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
در قالب 5 طرح اکران شد؛
شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرده است. میهمان ناخوانده این روزها، حال بسیاری از شهروندان مشهدی بخ خصوص حاشیه نشین شهر را ناخوش و مضطرب کرده است و با فرا رسیدن ماه مهمانی خدا عده‌ای «مشتی» بودندو مهمان دل نیازمندان بودند که در این روزهای سخت هوای یکدیگر را داشته و با کمک‌های ریز و درست خود «مشتی‌گری» کردند.

اصطلاح «مشتی باشیم»، به معنی مانند مردم مشهد بودن است. دلیل انتخاب این واژه این است که در گذشته افرادی که به مشهد و به زیارت  امام رضا (ع) مشرف می‌شدند، به دلیل تاثیر عرفانی و معنوی زیارت بر آن‌ها، جوانمردی در رفتار آنان نمود پیدا می‌کرد و لقب «مشتی» به آنان تعلق می‌گرفت.

پویش «مشتی باشیم »به همت شهرداری مشهد با اجرای بیش از چها هزار متر بنر طرح «مشتی باشیم» با شعارهای متنوعی ،پنج تیزر تلویزیون شهری و پنج موشن گرافی شهری در شهر مشهد اکران شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

این پویش با جمله‌هایی همچون؛ مشتی باشیم و «از حال و روز همدیگر خبر بگیریم»، مشتی باشیم و «هوای مشتری‌های ضعیف‌تر را داشته باشیم»، مشتی باشیم و «در ماه خدا هوای خلق خدا را داشته باشیم»، مشتی باشیم و «همه در حد توان به همدیگر کمک کنیم»، مشتی باشیم و « دخل و خرجمان را با نزدیکان یکی کنیم»به ما یادآوری می‌کند که کمک کردن به یکدیگر صرفا به کمک‌های مالی محدود نمی‌شود بلکه بخشش یک ماهه اجاره‌بها، اختصاص دادن خمس به افراد نیازمند، محبت و احترام به سالمندان و مواردی از قبیل نیز می‌تواند ما را «مشتی» کند.

مهربانی با یکدیگر و بی تفاوت نبودن نسبت به یکدیگر که با کوچک‌ترین کمک‌های ما می‌توان گره از کار نیازمندان باز کرد مهمترین ویژگی این پویش می باشد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار