کد خبر: 1002980
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتری از اوایل خردادماه وجود دارد و پس از سه هفته مسابقات فوتبال برگزار می‌شود، اما همه این‌ها قطعی و تمام شده نیست.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در هفته بیست و یکم به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا متوقف شد و بعداز گذشت چند ماه احتمالات زیادی در مورد برگزاری ادامه مسابقات یا لغو کلی آن مطرح می‌شود.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت پس از برگزاری جلسه عصر دوشنبه با مسئولان ورزش در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد تعیین تکلیف لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال گفت: با توجه به شرایطی که در فوتبال دنیا حاکم است ما شرایط سه لیگ معتبر بوندسلیگا، سری آ و لالیگا را بررسی کردیم. البته برخی لیگ‌ها در حال شروع شدن هستند و برخی هم به طور کامل تعطیل کرده‌اند، اما ما این سه لیگ معتبر آلمان، ایتالیا و اسپانیا را مد نظر قرار دادیم.

وی با اشاره به زمان باقی مانده از مسابقات لیگ برتر گفت: با توجه به اینکه ۹ هفته از مسابقات باقی مانده است ما سه هفته را برای تمرین و شش هفته را هم برای برگزاری مسابقات در نظر داریم. البته به این نکته هم توجه کردیم که لیگ قهرمانان آسیا باید مردادماه به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود و لیگ فصل بعد هم باید به موقع شروع شود. ضمن اینکه بازی‌های تیم ملی را هم در پیش دارم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: مهمترین نکته‌ای که ما مد نظر داریم سلامتی کادر فنی و خود بازیکنان است. پیش بینی‌هایی انجام شده است و یکسری موارد را مشخص کرده‌ایم که اصلاً نمی‌توانیم به سمتش برویم. مثل اینکه بازی‌ها با تماشاگر باشد که اصلاً امکانش وجود ندارد.

وی ادامه داد: اینکه شرایط بازیکنان چطور باشد و هتل چطور باشد اتوبوس چطور باشد را هم بررسی کردیم. داخل زمین را هم بررسی کردیم. در تمرین تماس نزدیک خیلی محتمل نیست، اما در مسابقه فوتبال به معنای واقعی کلمه شروع خواهد شد و نمی‌شود به بازیکنان گفت که با هم درگیر نشوند. در این بخش اصولی هست که باید رعایت شود، مثل دست دادن و شادی کردن که باید برای آن‌ها تعریف مشخص کنیم.

حریرچی با تاکید بر اینکه فعلاً هیچ چیز مشخص نیست ادامه داد: همه این موارد به توافق بین وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد که باید جوانب را بررسی کنیم و در نهایت تصمیم بگیریم. مردم هم درخواست‌هایی دارند که باید بررسی کنیم. البته در بقیه رشته‌ها تعیین تکلیف شده است، اما فوتبال شرایط متفاوتی دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد فوتبال لیگ برتر و لیگ دسته اول باید تصمیم بگیریم که پروتکل‌ها برای این رشته نوشته شده است. برای تصمیم گیری همانطور که عرض کردم شرایط لالیگا، سری آ و بوندس لیگا را در نظر گرفته‌ایم و تغییراتی را با توجه به شرایط بومی کشور خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از نظر ما هیچ چیزی قطعی نیست. بعد از اینکه ما و وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم، فدراسیون فوتبال خودش مستقل است و می‌تواند تصمیم بگیرد. به هر حال فدراسیون تعهدات بین المللی دارد که باید براساس آن‌ها تصمیم گیری کند.

حریرچی افزود: یکی از پیشنهادات این بود که بازیکنان ۹ هفته در اردو باشند که عملی نیست. این بازیکنان در رفت و آمد هستند و هواپیما سوار می‌شوند و اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند ممکن است برای تیم دردسر درست شود. فدراسیون فوتبال باید در این مورد تدبیر لازم را داشته باشد که اگر یک بازیکن کرونا گرفت و تیم را تحت تأثیر قرار داد از نظر حقوقی تکلیف چه می‌شود.

وی در مورد برنامه زمانبندی امکان شروع تمرین تیم‌ها گفت: ما در چند روز آینده پیشنهاد اولیه خود را خواهیم داشت، اما این تصمیم منوط به تصویب وزرای بهداشت و ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. ممکن است از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد تمرینات شروع شود و تا اواسط مرداد تمام شود. این یک فرضیه هست و باید سایر مسائل هم در نظر بگیرم. اینکه ممکن است برگزار نکنیم هم محتمل هست، اما امکانش کم است. با این حال باید ما همه شرایط را بررسی کنیم.

معاون وزیر بهداشت در پایان با اشاره به تدابیری که برای شروع لیگ در نظر گرفته شده است گفت: به عنوان مثال یکی از تصمیماتی که مد نظر داریم این است که کسانی که بالای ۶۵ سال دارند و یا اینکه بیماری زمینه‌ای ندارد کنار تیم‌ها نباشند. مورد دیگر این است که گواهی سلامت هر ۵ روز یکبار از بازیکنان و عوامل گرفته خواهد شد. البته این موضوع پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که باید بررسی همه جانبه در این مورد صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار