کد خبر: 1002893
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مدیر‌کل میراث آذربایجان‌شرقی:
مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از ارتباط دو روستای تاریخی کندوان و صور بناب با ایجاد رینگ دور سهند در راستای برنامه‌های ویژه گردشگری استان خبر داد.

احمد حمزه‌زاده  با حضور در شهرستان بناب در دیدار با حجت‌الاسلام رضا بنابی نماینده منتخب مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به اینکه در این دیدار تقویت و حمایت از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت:‌ پیرو این دیدار برندسازی "کباب بناب" در حوزه گردشگری غذا، توسعه و حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های گردشگری منطقه قره‌قشون، سد دوش، صوفی چای و هتل چهار ستاره بناب همچنین تکمیل مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه به بازدید از روند مرمت مسجد قرمز همچنین حمام تاریخی حاج‌فتح‌اله بناب و تسریع در روند تکمیل مرمت این دو بنای تاریخی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی همچنین به آغاز اقدامات لازم جهت ایجاد پایگاه ملی روستای "صور" اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تاریخی این روستا علاوه‌بر ایجاد پایگاه ملی، احداث رینگ دور سهند به‌عنوان مسیر گردشگری جدید که دو روستای کندوان و صور را  به هم متصل خواهد کرد، مورد بررسی قرار گرفت.

حمزه‌زاده تأکید کرد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی در شهرستان بناب و روستای صور، هرگونه ساخت‌ و ساز در این مناطق توسط شهرداری‌ها منوط به استعلام از معاونت میراث فرهنگی استان خواهد بود.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در هتل چهار ستاره بناب

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در هتل چهار ستاره شهرستان بناب خبر داد.

 احمد حمزه‌زاده به همراه حجت‌الاسلام رضا بنابی نماینده منتخب مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از  محل احداث هتل چهار ستاره این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: با توجه به موقعیت شهرستان تاریخی بناب و ظرفیت‌های متنوع گردشگری، هتل چهار ستاره بناب از جمله هتل‌های شاخصی خواهد بود که با توجه به موقعیت مکانی ویژه خود، به مقصد اقامتی بسیاری از گردشگران جنوب غرب استان تبدیل خواهد شد.

حمزه‌زاده به میزان حجم سرمایه‌گذاری در این هتل چهار ستاره اشاره کرد و گفت: هتل چهار ستاره بناب با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در مساحتی بالغ‌بر ۲۰۰ هزار متر مربع احداث و در حال حاضر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: این هتل با دارا بودن ۶۰ اتاق و امکاناتی نظیر سالن آمفی‌تئاتر، ضیافت، جشن و عروسی، استخر و بخش‌های تجاری است که با بهره‌برداری از این هتل، 130 تخت به میزان ظرفیت تخت‌های اقامتگاه‌های استان اضافه خواهد شد.

حمزه‌زاده خاطر‌نشان کرد: آغاز به‌کار هتل چهار ستاره بناب برای ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد کرد، این هتل پس از تکمیل عملیات عمرانی و فرآیندهای تجهیزاتی و تشریفاتی طی سال‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر