کد خبر: 1002886
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی :
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: از اول سال ۹۹ میزان ۲ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی در شهرستان تبریز به‌دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم شد.

امیرحسین بهداد با اشاره به اینکه این میزان فرآورده خام دامی غیربهداشتی طی بازدیدهای به‌‌عمل آمده از مراکز عرضه طی 1.5 ماه گذشته کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: در این مدت سه واحد قصابی متخلف از نظر بهداشتی نیز به‌دلیل عدم توجه به تذکرات ماموران بهداشتی دامپزشکی و عدم رعایت موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و یک کاروانسرا در اطراف تبریز و در مسیر جاده اسپیران به‌علت کشتار غیرمجاز دام، پس از صدور اخطارهای کتبی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و پلمب شدند.

وی از مردم خواست تا ضمن توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی، گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تهیه کنند و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی و لیبل نصب شده بر روی لاشه دام توجه کنند و در مورد مرغ و تخم‌مرغ به تاریخ تولید و انقضای درج  شده بر روی بسته‌بندی آنها توجه کنند.

بهداد افزود: تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی از چشمان تیزبین مامورین نظارت بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان مخفی نمی‌ماند و با افرادی که به‌خاطر تامین منافع شخصی سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند با جدیت و بدون اغماض اعمال قانون خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی  50004007799 به کارشناسان این اداره‌کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر