کد خبر: 1002878
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
حاتمی‌کیا در اکران روستایی «خروج» در سینما‌تراکتور:
فیلم سینمایی «خروج» پس از پشت سر گذاشتن تجربه اکران آنلاین و نیز نمایش در «سینماماشین» یک اکران روستایی و سینماتراکتوری را نیز به نام خودش ثبت کرد.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «خروج» تازه‌ترین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا که روایتگر ماجرای اعتراض کشاورزان یک روستاست در ایامی که سینما‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیلند به صورت آنلاین اکران و با استقبال مخاطب مواجه شد. در گام بعدی، این اثر با احیای «سینماماشین»، میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما در پارکینگ شماره۳ برج میلاد است. خروج در این شیوه اکران تاکنون حدود ۸۰میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته است. حالا خبر می‌رسد که این اثر قرار است اکران روستایی هم داشته باشد. حاتمی‌کیا در جدیدترین تجربه متفاوت سینمایی خود، فیلم خروج را در روستای یوسف‌رضا شهرستان پیشوا (ورامین) برای روستاییان و کشاورزان این منطقه به نمایش گذاشته است. در این سبک از اکران تراکتوری یا به عبارتی «سینماتراکتور»، کشاورزان روستا با چیدمان سینمایی تراکتورهایشان در یکی از بلوار‌های روستا به تماشای این فیلم نشستند. مابقی مردم روستا هم از روی صندلی‌های چیده‌شده کنار تراکتورها، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را تماشا کردند. چند سالی است که جشنواره مردمی فیلم عمار با بردن سینما به میان اقشاری از جامعه که فرصت یا توان سینما رفتن را ندارند، مبدع اکران‌های زیادی از نمایش فیلم در مسجد و پایگاه‌های بسیج و منزل خانواده‌های شهدا بوده، اما واقعیتش این است که اکران فیلم آن هم برای روستاییان تراکتورسوار، اقدامی است که باید آن را به نام ابراهیم حاتمی‌کیا و فیلم خروج مُهر کرد. در واقع باید اذعان کرد که این اقدام نوآورانه حاتمی‌کیا در اکران فیلمش برای کشاورزانی که با تراکتورهایشان نوعی «سینماتراکتور» را خلق کردند، حرکتی نمادین و قابل تأمل است. حاتمی‌کیا در سخنانی کوتاه خطاب به روستاییان و کشاورزانی که در این اکران جالب حضور داشتند، گفت: مایه مباهات و شگفت‌انگیز است که فیلم را برای شما نمایش بدهیم، چون من این فیلم را برای شما‌ها ساختم و دوست داشتم در جمع روستاییان اکران شود، در فضایی که هیچ‌گاه سینما نداشته است.

وی افزود: خروج درباره مشکلاتی است که خارج از پایتخت رخ می‌دهد و بعد مطالباتی است که طبقه ضربه‌پذیر جامعه دارد، این قصه بار‌ها رخ داده و این سوژه را فیلم کردم. اهالی روستا هم از حاتمی‌کیا بابت ساخت این فیلم و نمایش آن تقدیر و تشکر کردند و با او عکس یادگاری گرفتند. فیلم سینمایی «خروج» ماجرای اعتراض اهالی یک روستاست که پس از نادیده گرفتن مشکلاتشان توسط مسئولان محلی، تصمیم می‌گیرند با تراکتور‌های خود به سمت تهران و خیابان پاستور، محل استقرار ریاست‌جمهوری حرکت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار