کد خبر: 1002872
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
منابع یمنی از حمله نیرو‌های دولت مستعفی یمن و حزب الاصلاح به شهر زنجبار مرکز استان ابین در جنوب یمن خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: استان‌های جنوبی یمن جولانگاه متحدان عربستان و امارات شده است. بنابر اعلام یک منبع دولتی در یمن، بامداد روز دو شنبه نیرو‌های ارتش وابسته به دولت عبدربه منصور هادی در مسیر حرکت به سمت عدن، وارد زنجبار مرکز استان ابین در جنوب یمن شدند و توانستند منطقه شیخ سالم در اطراف زنجبار را به کنترل خود درآورند. نیرو‌های گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) مورد حمایت امارات متحده عربی نیز عقب‌نشینی کردند.

یک منبع امنیتی نیز گفت که نیرو‌های شورای انتقالی جنوب با نیرو‌های هادی که از مأرب وارد این منطقه شده‌اند، درگیر شده‌اند و دو طرف به سمت یکدیگر آرپی‌جی شلیک می‌کنند. این منبع افزود که تجهیزات نظامی و نیرو‌های هادی همچنان در حال ورود به منطقه شقره هستند و قصد دارند وارد درگیری نظامی با شورای انتقالی شده تا عدن را از آن‌ها پس بگیرند.

همزمان وبگاه عدن نیوز به نقل از منابع محلی از میانجیگری تعدادی از شیوخ در استان ابین برای خروج امن عبداللطیف السید فرمانده گروه موسوم به الحزام الأمنی (شاخه نظامی المجلس الانتقالی) از ابین برای انتقال به عدن، خبر دادند. به گفته این منابع، شیوخ ابین به السید مهلت داده‌اند تا تنها با سلاح شخصی خود از ابین خارج شده و تمامی سلاح‌های سنگین و متوسط را در شهر باقی گذارد، در غیر این صورت نیرو‌های هادی با کمک قبایل شهر وارد زنجبار خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار