کد خبر: 1002864
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
نگاهی به اعلام تاریخ احتمالی آغاز لیگ اسپانیا
انتظار فوتبالی‌ها گویا قرار است به سر آید و لیگ‌های معتبر اروپایی یکی‌یکی تاریخ آغاز دوباره مسابقات‌شان مشخص می‌شود تا با فروکش کردن شیوع کرونا هیجان به مستطیل سبز بازگردد.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از اینکه ژرمن‌ها با چراغ سبز مرکل، صدراعظم آلمان به صورت رسمی از آغاز رقابت‌های بوندس‌لیگا از ۲۷ اردیبهشت خبر دادند، یک‌شنبه شب هم اسپانیایی‌ها پس از پشت سر گذاشتن روز‌های سخت کرونایی آماده آغاز دوباره لالیگا شده‌اند و آنطور که رئیس لالیگا خبر داده قرار است این مسابقات از ۲۳ خرداد از سر گرفته شود.

اولین قدم برای بازگشت فوتبال

۲۲ اسفند سال گذشته بود که با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور اسپانیا، رقابت‌های لالیگا هم مانند خیلی از لیگ‌های فوتبال جهان لغو شد، آن هم در شرایطی که بارسا و رئال رقابت شانه به شانه‌ای در بالای جدول داشتند و شاگردان کیکه ستین با اختلاف تنها دو امتیاز صدر جدول را در اختیار داشتند. تعطیلی لالیگا در شرایطی اتفاق افتاد که اسپانیا یکی از کانون‌های شیوع کرونا در اروپا بود و آمار بالای تلفات و مبتلایان این کشور سبب شد فوتبال هم مانند تمامی مسابقات ورزشی تعطیل شود. دو ماه پس از تعطیلی لالیگا با نزول شیب ابتلای کرونا در اسپانیا به نظر می‌رسد محدودیت‌های وضع شده در این کشور در حال برداشته شدن است و فوتبال نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در اولین قدم از ۱۵ اردیبهشت مجوز آغاز تمرینات انفرادی باشگاه‌های اسپانیایی البته با پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی صادر شد. بر اساس این مجوز از ۲۹ اردیبهشت، تمرینات در قالب گروه‌های شش نفره ادامه می‌یابد و از پنجم خرداد هم تمرینات در قالب گروه‌های هشت نفره پیگیری می‌شود و در نهایت از ۱۲ خرداد تمرینات با تیم کامل و به صورت عادی انجام می‌شود. از تیم‌ها خواسته شده بازیکنان خود را تا حد امکان در حالت ایزوله نگه دارند و تماس آن‌ها با دیگر پرسنل باشگاه را تا حداقل ممکن حفظ کنند. به این منظور تیم‌ها باید در هتل‌ها یا در مجموعه‌های ورزشی در حالتی شبیه به قرنطینه قرار گیرند.

۲۳ خرداد منتظر شروع لالیگا باشید

حالا یک هفته پس از شروع تمرینات باشگاه‌های اسپانیا، یک‌شنبه شب رئیس لالیگا تاریخ شروع مسابقات را ۲۳ خرداد اعلام کرد تا شمارش معکوس اسپانیایی و البته هواداران فوتبال در سراسر دنیا برای تماشای دوباره جادوی مسی و سایر ستاره‌های حاضر در لالیگا آغاز شود. البته خاویر تباس، رئیس لالیگای اسپانیا گفته است این لیگ برخلاف نظر منتقدان عجله‌ای برای شروع مجدد این فصل ندارد و همه تلاش‌هایش در همراهی کامل با مقامات بهداشت و سلامت دولت انجام می‌شود. تباس در صحبت‌هایش می‌گوید تمایل دارد لالیگا از روز ۱۲ ژوئن، یعنی ۲۳ خرداد از سر گرفته شود. طبق خبر‌های منتشر شده بازی‌های لالیگا در روز‌های جمعه، شنبه و یک‌شنبه برگزار می‌شود و سپس بین روز‌های سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هم ادامه خواهد داشت تا ۱۱ هفته باقی مانده هرچه سریع‌تر  به پایان برسد.

تباس درباره شرایط برگزاری مسابقات هم می‌گوید: «ما باید خودمان را با شرایط تطبیق بدهیم. مسابقات همان خواهد بود، ولی بدون تماشاچی. شرایط تمرینی و شرکت در مسابقه هم برای بازیکنان فرق خواهد داشت.» رئیس لالیگا درباره مثبت شدن تست پنج نفر در روز‌های اخیر و تأثیر آن در تأخیر دوباره لالیگا هم اینطور توضیح می‌دهد: «ما انتظار تعداد بیشتری را داشتیم، مثلا ۲۵ تا ۳۰ نفر. مناطقی در اسپانیا هست که شدت ویروس در آن‌ها بسیار کم شده است. از ۲۵۰۰ تست تنها هشت مورد مثبت داشته‌ایم. فوتبالیست‌های ما هم در مراحل پایانی بیماری هستند و این هفته از آن‌ها دوباره تست گرفته می‌شود.»

برای برگزاری مسابقات هم پروتکل‌های ویژه بهداشتی در نظر گرفته شده است. طبق این پروتکل‌ها باشگاه‌ها باید از تمامی بازیکنان و اعضای خود تست کرونا بگیرند و پس از آن در صورت مثبت بودن تست کرونای اعضای خود این بازیکنان را ۱۴ روز قرنطینه کنند. پیش از شروع بازی برای تمرین هر بازیکن بدون حضور در رختکن بطور مستقیم وارد زمین می‌شود و بدون تماس با دیگر بازیکنان و بدون هیچ پاسکاری تنها با توپ ضدعفونی شده خودش تمرین می‌کند. همچنین باید ماسک و دستکش بخشی از عادت‌های جدید هر بازیکن باشد.

هم راضی‌اند، هم ناراضی!

اعلام تاریخ شروع احتمالی لالیگا واکنش‌های مختلفی را در فوتبال اسپانیا به همراه داشته است، مانند جرارد پیکه، ستاره بارسا که می‌گوید تاریخ اعلام شده برای شروع مجدد لالیگا، یعنی ۲۳ خرداد زودهنگام است و بازگشت لالیگا باید به تاریخی بعد از آن موکول شود: «من تمایل لالیگا به تمام کردن فصل را می‌فهمم، چون پای پول زیادی در میان است. ما با اینکه پیشتاز جدول لیگ هستیم، اما قهرمان شدن به این شیوه خیلی زشت خواهد بود. شنیده‌ام خاویر از شروع مجدد لیگ در ۱۲ ژوئن صحبت کرده است. ما خیلی وقت است که از کوران رقابت دور هستیم و همه باید این را بدانند که پیش از شروع دوباره مسابقات برای جلوگیری از مصدومیت‌های شدید باید مدت قابل توجهی تمرین کنیم و آماده شویم. نظر من این است که شروع لیگ چند روز دیرتر به هیچ‌کس آسیب نمی‌زند.»

برخلاف پیکه، سرخیو راموس کاپیتان رئال از برگزاری لالیگا استقبال کرده است: «کشور به فوتبال نیاز دارد، چون این به اقتصاد کمک خواهد کرد و مردم هم به فوتبال نیاز دارند تا حواس‌شان از مشکلات فعلی پرت شود. بی‌صبرانه منتظرم دوباره بازی کنم و دوباره لالیگا به شرایط عادی برگردد. برای شکست دادن این ویروس باید منظم باشیم. ما با هم از این فاجعه عبور می‌کنیم و دوباره متحد می‌شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار