کد خبر: 1002822
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۳ رسته شغلی گفت: امیدواریم با تخصیص این تسهیلات بخشی از خسارتهای کرونا بر پیکره اقتصادی استان نیز جبران شود.

محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی تاثیرات کرونا بر فعالیت های اقتصادی استان با اشاره به اینکه اقتصاد سنتی استان به تاسی از کشور در دوران کرونا متحمل خسارت های سنگینی شده است، افزود: حفظ اشتغال موجود و بازگرداندن کارگران بیکار شده و تسهیل دریافت منابع بانکی برای رونق تولید از اولویت های استان در سال جاری است.

وی گفت: اگر چه هنوز برای برآورد نهایی خسارت های کرونا بر اقتصاد استان زود است اما گزارشات جمع بندی شده تا امروز حاکی از خسارت های زیاد به خدمات و بازرگانی، کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی بر بستر سنتی در قیاس با فعالیت های در بستر اقتصاد هوشمند دچار خسارت های بیشتری شده اند، افزود: کرونا علاوه بر تغییری که در رویکردهای اجتماعی به وجود آورده است باعث شده تا کسب و کارهای سنتی برای ماندگاری در عرصه اقتصادی به سمت هوشمند سازی و کسب و کارهای آنلاین پیش روند.

وی از دستگاه های متولی خواست تا در جمع بندی تاثیرات کرونا بر اقتصاد استان، نظرات اتحادیه و تشکل های تخصصی از جمله اتاق بازرگانی، اصناف و اتحادیه های گردشگری و کشاورزی اخذ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر