کد خبر: 1002772
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه ۶۰ درصد تولید به ایفای تعهدات جاری گذشته و معوق اختصاص خواهد داشت و بقیه به صورت پیش فروش و فروش فوق العاده واگذار می‌شود، اعلام کرد که سه روش شامل فروش فوق‌العاده، پیش فروش تا یک سال و مشارکت تولید در نظر گرفته شده که در دو روش اول سود مشارکت صفر است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مهدی صادقی نیارکی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: بعد از اطلاعیه در فروش فوق‌العاده که تحویل سریع است، یک هفته سایت باز خواهد شد و افرادی که تمایل دارند نام نویسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصل ما در این سه روش ایفای تعهدات است، تصریح کرد: ۶۰ درصد تولید به ایفای تعهدات جاری گذشته و معوق اختصاص خواهد داشت و بقیه که جزئیات آن در قالب اطلاع‌رسانی‌های فروش مشخص خواهد شد، به صورت پیش فروش و فروش فوق العاده واگذار می‌شود.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در فروش فوق العاده که تحویل آن سریع‌تر است و حداکثر سه ماهه تحویل داده می‌شود سایت ثبت نام بعد از انتشار اطلاعیه حداکثر یک هفته باز خواهد بود.

وی با با تاکید بر اینکه صرفا مصرف کنندگانی که در سه سال گذشته خرید نکرده‌اند قادر به ثبت نام هستند، اظهار کرد: فروش فوق العاده فقط یک مرحله نیست و در مقاطعی در طول سال تکرار خواهد شد.

سود مشارکت در طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش صفر است

به گفته این مقام مسئول پس از اتمام مرحله ثبت نام و اخذ وجه، اگر تعداد ثبت نام کنندگان به میزان خودرویی بوده که در اطلاعیه فروش آمده، خودرو‌ها در بازه زمانی سه ماهه بدون سود مشارکت به مشتریان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: اگر تعداد متقاضیان در این فرآیند بیشتر از تعداد خودرو‌های قابل عرضه باشد، فرآیند قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی در شرکت‌های خودروسازی انجام می‌شود و متقاضیانی که نامشان در قرعه کشی احراز نشود پول‌شان بازگردانده خواهد شد یا در قرعه کشی‌های آتی در ثبت نام‌های بعدی مشارکت داده می‌شوند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه در طرح فروش، تحویل سه ماه تا ۱۲ ماه است گفت: با کسر تعهدات معوق و جاری ظرفیت احصاء خواهد شد و سایت برای فرآیند پیش فروش باز می‌شود که سود مشارکت در این طرح باز هم صفر است.

وی افزود: روش‌های مشارکت در تولید هم با ظرفیت کمتری از تولید در نظر گرفته شده است؛ یعنی ۵۰ درصد و ۱۵ درصد در سال‌های آتی است که جزئیات و زمان ثبت نام این روش هم متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان خاطر نشان کرد که هر سه روش یاد شده در طول سال تکرار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار