کد خبر: 1002724
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های بالای آب و هوایی و طبیعت بکر با کمبود فضای سبز مواجه است و باید تلاش شود روز به روز فضاهای سبز گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: توسعه ایده‌آل فضای سبز در مناطق مختلف استان نیازمند حرکت جمعی و همکاری تمام حوزه‌های مرتبط و مردم است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقداماتی در راستای توسعه فضای سبز در استان انجام گرفته ، گفت: این برنامه‌ها بدلیل مشکلات و برخی موانع نیمه‌تمام مانده است.

استاندار اردبیل ادامه ‌داد: با اینکه حوزه‌های متولی در راستای ایجاد فضای سبز در استان تلاش می‌کنند ولی این اقدامات کافی نبوده و لازم است اقشار مختلف مردم به این حوزه ورود کنند.

بهنامجو با تاکید بر حراست از فضاهای سبز و مناطق نمونه گردشگری مانند دریاچه شورابیل افزود: این فضاها متعلق به نسل‌های بعدی است و همچنین مراقبت از آن برای حفظ چهره سبز شهری ضروری می‌باشد.

استاندار اردبیل ممانعت از ساخت و ساز در فضای سبز را اولویت اقدامات در راستای حراست از چهره سبز شهرها عنوان کرد و افزود: از هرگونه احداث ساختمان به بهانه ایجاد اشتغال محدود ممانعت به عمل می‌آید.

وی بیان‌ کرد: در راستای حفظ مناظر طبیعی استان از هر گونه ساخت و ساز و تخریب فضای سبز و طبیعت اطراف جاده‌ها جلوگیری شده و تلاش می‌شود در برنامه‌ریزی طرح‌های جامع گردشگری این موارد لحاظ شود.

بهنامجو گفت: با هدف حفظ  شعاع دید برای چشم‌اندازهای طبیعی استان از جمله سبلان از اقدامات کوچک زیربنایی در مسیرهای دید این مناظر جلوگیری می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح ‌کرد: در خصوص احداث مجتمع آبگرم‌های معدنی نیز حفظ طبیعت و فضای سبز در اطراف چنین طرح‌هایی مد نظر قرار گرفته و از تخریب فضاهای سبز به بهانه ساخت مجتمع آبگرم ممانعت به عمل می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر