کد خبر: 1002723
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
فوق تخصص خون و انکولوژی خبر داد:
فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: برای اولین بار در استان اردبیل پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دکتر عفت ایرانی جم با اشاره به انجام موفق پلاسما درمانی مبتلایان کرونا در اردبیل گفت: در روش پلاسما درمانی بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی بیماری کرونا که سیستم ایمنی آنها توانسته بیماری را مهار کند، به افراد مبتلا تزریق شد.

وی افزود: سیستم ایمنی بدن بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند، در اوایل شروع این بیماری فعال نشده و ‌توانایی مبارزه با این ویروس را ندارد و به همین علت پلاسما درمانی باعث کاهش مرگ و میر در این بیماران و کمک به بهبود وضعیت آنها می‌شود.

ایرانی جم با بیان این که برای اهدای پلاسما لازم است که فرد اهدا کننده حداقل ۲۸ روز پس از شروع بیماری اقدام کند، اظهار کرد: بعد از تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته اقدام به اهدا می‌کند.

وی بیان کرد: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبودیافتگان، از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

این فوق تخصص خون و انکولوژی اضافه نمود: روش پلاسما درمانی هم‌اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل انجام می‌شود و حال بیماران دریافت کننده پلاسما پس از انجام موفق این روش درمانی، رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

وی ادامه داد: این روش درمانی در چند استان کشور در حال انجام است و اثرات امیدبخش و نتایج امیدوار کننده آن مشهود بوده و مورد تایید مراجع علمی کشور قرار گرفته است.

ایرانی جم همچنین گفت: جهت بهره‌مندی تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا از این روش درمانی، افرادی که بعد از ابتلا به بیماری کرونا سلامت خود را به دست آورده‌اند، می توانند به شکرانه بازگشت سلامت خود، با اهدای بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون استان اردبیل، به یاری بیماران نیازمند و بدحال کرونای بستری در مراکز درمانی بشتابند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر